Κυκλοφορώ με ασφάλεια – Γ’ Τάξη


                              magiki_eikona

 Εκπαιδευτικοί: Μιχαήλ Αλέξανδρος,   Κουκλατζίδου Μαρία

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:  

Μέσα από το πρόγραμμα επιδιώκεται οι μαθητές/-τριες να:

  • Εμβαθύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή
  • Υιοθετήσουν θετικές στάσεις απέναντι σε κυκλοφοριακά ζητήματα
  • Γνωρίσουν σήματα οδικής κυκλοφορίας
  • Αποκτήσουν/καλλιεργήσουν την ικανότητα αναγνώρισης κινδύνου
  • συμπεριφέρονται ορθά ως πεζοί και ως μελλοντικοί οδηγοί
  • συνειδητοποιήσουν την έννοια της ασφάλειας στο δρόμο και
  • αναπτύξουν την ικανότητα χωρικού προσανατολισμού

Οι μαθητές/-τριες επιδιώκεται:

Στόχοι:

  • να κυκλοφορούν στο δρόμο με ασφάλεια
  • να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας στο αυτοκίνητο και σε άλλα μέσα μεταφοράς
  • να αναγνωρίζουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας
  • να μάθουν τι είναι ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας και ποια η χρησιμότητά του
  • να ακολουθούν τις υποδείξεις (σχολικού) τροχονόμου
  • να συνειδητοποιήσουν βασικές αρχές κυκλοφοριακής αγωγής
  • να ακολουθούν τα βασικά σήματα οδικής κυκλοφορίας
  • να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις όντας πεζοί
  • να προσέχουν το παιχνίδι κοντά στο δρόμο
  • να στέκονται κριτικά απέναντι σε κυκλοφοριακά ζητήματα
  • να κατανοήσουν την αξία της σωστής κυκλοφοριακής αγωγής

Μεθοδολογία υλοποίησης Προγράμματος – Δραστηριότητες                              

  • Καταιγισμός ιδεών. Οι μαθητές αποτυπώνουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους στον ασπροπίνακα. Ακολουθεί κατηγοριοποίηση ενοτήτων και χωρισμός ομάδων.
  • Ομαδοσυνεργατική. Οι μαθητές χωρισμένοι σε μικρές ομάδες αναλαμβάνουν να εντοπίσουν πληροφορίες για συγκεκριμένες θεματικές που προκύπτουν. Προτείνουν και υλοποιούν δραστηριότητες.
  • Έρευνα πεδίου. Οι μαθητές καταγράφουν στοιχεία του περιβάλλοντός τους παρατηρώντας κυκλοφοριακή κίνηση, οδηγική συμπεριφορά, συμπεριφορά πεζών, ήχους κτλ που αναπτύσσονται έξω από τον προαύλιο χώρο.
  • Ενδοομαδική και διομαδική παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας
  • Συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης
  • Αναστοχασμός σχετικά με τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν και διερεύνηση μελλοντικών δραστηριοτήτων