Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από τη λογοτεχνία – Β’ τάξη

untitled

 Εκπαιδευτικοί: Παπαδημητρίου Παναγιώτα,       Ευαγγέλου Ευθυμία   

 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:  

 Ο κύριος σκοπός του δικτύου φιλαναγνωσίας, στο οποίο στηρίζεται το πρόγραμμα, είναι η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας μέσω της σύνδεσης της λογοτεχνίας με την τοπική ιστορία. Στόχοι του Προγράμματος είναι να  γνωρίσουν διακεκριμένους συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας  της Θεσσαλονίκης και να προσεγγίσουν και να επεξεργαστούν εποικοδομητικά και δημιουργικά κάποια βιβλία τους.

Οι κύριες διαθεματικές δραστηριότητες προσέγγισης οποιουδήποτε βιβλίου είναι:

  • Διερεύνηση στάσεων και προτιμήσεων της τάξης: ερωτηματολόγια, ρήσεις και σλόγκαν, έργα τέχνης, φωτογραφίες, εξώφυλλα, βιβλίων, αποσπάσματα ταινιών ή βίντεο
  • Παιχνίδια-δραστηριότητες με αφορμή το βιβλίο ως αντικείμενο: θεατρικά παιχνίδια, δημιουργώντας ιστορίες, εισαγωγικές δραστηριότητες βασισμένες σε όλες τις αισθήσεις, παιχνίδια με αφορμή την «εξωτερική όψη» του βιβλίου
  • Δημιουργία κινήτρων για ανάγνωση με τη χρήση θεατρικού παιχνιδιού, εικαστικών δραστηριοτήτων, μουσικής ακρόασης και με αφορμή τα εξώφυλλα των βιβλίων
  • Τρόποι και τεχνικές ανάγνωσης
  • Ερωτήσεις μετά την ανάγνωση
  • Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση: παιχνίδια με τα στοιχεία του περιεχομένου και τις εικόνες, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποίηση, εικαστικές δημιουργίες, ηχητική επένδυση, σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, αντιστοιχίσεις, παρουσίαση βιβλίων, διαφημίσεις κλπ.
  • Δημιουργία πρωτότυπης βιβλιοθήκης
  • Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής