Μαθητικό ραδιόφωνο: “Ράδιο experimental”

Εκπαιδευτικοί: Οδυσσέας Κνάβας, Παναγιώτα Παπαδημητρίου, Αργύρης Δρούγκας, Δημήτρης Τσίντζας, Κωνσταντίνα Κυριατζάκου, Γεωργία-Μαρία Βαΐτση, Ζιώγα Χρυσούλα, Βασιλειάδου Αναστασία, Νεοφώτιστος Βασίλειος, Βογιατζή Κυριακή, Βάνα Κουταλακίδου, Χρύσα Λασκαρίδου, Χατζή Παρασκευή, Αγγελική Ρώσσου, Κατερίνα Καϊκτσή, Ευαγγέλου Έφη, Εμμανουηλίδου Κυριακή, Καρακίτσου Χρυσή, Κωνσταντίνου Καλλιόπη, Ιωάννα Ζιάκα, Ταξίδης Χρήστος, Προύτσου Αρετή, Μαριόλα Μαρία, Χατζή Μαίρη, Κασιακόγια Βασιλική

Τίτλος του Πολιτιστικού Προγράμματος: Διαδικτυακό μαθητικό ραδιόφωνο «radio-experimental» http://3ppsdimevosmou.wix.com/radio—experimental

μπορείτε να ακούσετε με τον κωδικό : 3rdpeiramatiko

Υποθέματα:

–              Δράσεις σχολικής κοινότητας : π.χ ανακύκλωση, εθελοντισμός, σχολικές γιορτές αλλά και εκπαιδευτικά προγράμματα τμημάτων.

–              Πολιτιστικά δρώμενα της τοπικής κοινωνίας αλλά και του νομού.

–              Σχολική και κοινωνική ζωή : ενδοσχολική βία, ασφάλεια διαδικτύου, διατροφή, διαχείριση ελεύθερου χρόνου, αγωγή υγείας, παιδί και αθλητισμός.

–              Θεατρικές παραστάσεις προσαρμοσμένες για ραδιόφωνο από τα παιδιά.

–              Ανάγνωση βιβλίων.

Χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης του Προγράμματος (2-6 μήνες):   6 μήνες

Από 1 Νοεμβρίου 2013   έως   30 Απριλίου 2014

Σκοπός του Προγράμματος: Το σχολείο ως χώρος συμμετοχικής δημιουργίας και έκφρασης μέσω ενός δυναμικού και ευέλικτου εκπαιδευτικού εργαλείου που διευκολύνει την άμεση επαφή των μαθητών και μαθητριών με το σχολικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.

Στόχοι του Προγράμματος:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες:

–              Να αναπτύξουν συνεργατικές διαλογικές και συγγραφικές δεξιότητες.

–              Να αυξηθεί η συνεκτικότητα μεταξύ των μελών της ομάδας.

–              Να αναπτύξουν κριτική σκέψη ώστε να είναι σε θέση να κρίνουν τις πληροφορίες που δέχονται.

–              Να βελτιώσουν την επικοινωνία τους με τους άλλους.

Ταυτόχρονα μέσω του μαθητικού ραδιοφώνου επιδιώκονται:

–              Ενδοσχολική επικοινωνία και συνεργασία.

–              Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη.

–              Προαγωγή θετικού κλίματος στο σχολικό περιβάλλον.

Ανάλυση περιεχομένου – Στάδια υλοποίησης (Συνοπτική περιγραφή)

 1ο βήμα: αποτελεί το μέσο έκφρασης όλων των παιδιών του σχολείου που, με τη βοήθεια και επίβλεψη των εκπαιδευτικών της τάξης τους, ηχογραφούν ραδιοφωνικές εκπομπές και επιλέγουν σύντομα αποσπάσματα από μουσικές συνθέσεις που ταιριάζουν στη θεματική τους.

2ο βήμα: το ηχογραφημένο υλικό ελέγχεται και εγκρίνεται από πενταμελή επιτροπή που αποτελείται από τα μέλη του Ε.Π.Π.Ε.Σ. του σχολείου.

3ο βήμα: το ηχογραφημένο υλικό παίρνει την τελική ψηφιακή του μορφή και δημοσιεύεται από τους καλλιτεχνικούς υπευθύνους του ραδιοφώνου και διαχειριστές της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, εκπαιδευτικούς Κνάβα Οδυσσέα (εκπαιδευτικός ΠΕ70) και  Νεοφώτιστο Βασίλη (εκπαιδευτικός πληροφορικής).

4ο βήμα: το διαδικτυακό ραδιόφωνο είναι «ανοιχτό» καθημερινά για τους ακροατές με τη λήξη του σχολικού ωραρίου αλλά και κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου.

5ο βήμα: στο διαδικτυακό ραδιόφωνο φιλοξενείται και η Μαθητική Χορωδία του σχολείου υπό την καθοδήγηση της Γεωργίας Βαΐτση (εκπαιδευτικός Μουσικής αγωγής).

6ο βήμα: στην ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν επιτρέπεται ο σχολιασμός των εκπομπών, η δημοσίευση οπτικού υλικού και προσωπικών δεδομένων των μαθητών και μαθητριών.

Προβλεπόμενες συνεργασίες με φορείς και άτομα :

–              Επίσκεψη επαγγελματιών του χώρου του ραδιοφώνου για συζήτηση.

Αυτές προκύπτουν ανάλογα με τη θεματική των εκπομπών και τις δράσεις των τμημάτων και άρα είναι αδύνατο να προβλεφθούν με ακρίβεια εκ των προτέρων (π.χ συνεντεύξεις από εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, αθλητικούς χώρους κ.λ.π.).

Πιθανά πεδία σύνδεσης με το Αναλυτικό Πρόγραμμα

Η φύση της δράσης είναι τέτοια που εμπλέκονται όλα τα γνωστικά αντικείμενα , μέσω της παραγωγής ραδιοφωνικών εκπομπών όλων των τμημάτων του σχολείου.

–              Προφορικός και γραπτός λόγος σε όλες τις τάξεις, ανάλογα με την επικοινωνιακή περίσταση.

–              Θέματα Ιστορίας, Γεωγραφίας, Φυσικής (π.χ . ιστορία του Ευόσμου, Θεσσαλονίκης / γνωριμία με διάφορους βιοτόπους, επιστημονικά επιτεύγματα κ.λ.π)

–              Περιβαλλοντικά και πολιτιστικά ζητήματα (π.χ κινούμαστε με ποδήλατο, ανακύκλωση, προβολή πολιτιστικών δρώμενων της περιοχής κ.λ.π)

–              Ζητήματα Αγωγής Υγείας ( π.χ εκπομπές για τη διατροφή, το κάπνισμα κ.λ.π)

–              Θεατρική Αγωγή : τα παιδιά ηχογραφούν τις θεατρικές τους παραστάσεις.

–              Τ.Π.Ε : τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων εξασκούνται σε τεχνικές ηχογράφησης, επεξεργασίας ήχου και δημοσιοποίησης στο διαδίκτυο.