ΣΙΝΕμ’αρέσει – Η πρώτη μου επαφή με τον κινηματογράφο – Γ’ Τάξη

                                                          

  1384170365Εκπαιδευτικοί: Μιχαήλ  Αλέξανδρος, ΚουκλατζίδουΜαρία, Βαϊτση Γεωργία Μαρία 

 

 

 

 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Σκοπός του Προγράμματος

Οι μαθητές να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με την έβδομη τέχνη και να αισθανθούν πως η κινηματογραφική αφήγηση είναι ένας ακόμη τρόπος έκφρασης και δημιουργίας, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διάδοση μηνυμάτων και την ευαισθητοποίηση των θεατών, πέρα από την ψυχαγωγία, ενώ επιπλέον επιδιώκεται να αντιληφθούν πως η ενασχόληση με τον κινηματογράφο είναι ένα «ομαδικό άθλημα» που δίνει ευκαιρίες για ανάπτυξη ποικίλων κλίσεων και δεξιοτήτων.

Στόχοι του Προγράμματος

 Οι μαθητές/-τριες επιδιώκεται:

  • Να γνωρίσουν βασικά γεγονότα-σταθμούς και σημαντικές ταινίες για την εξέλιξη της ιστορίας της τέχνης του κινηματογράφου
  • Να έρθουν σε επαφή με τις βασικές τεχνικές και τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο
  • Να εργαστούν πάνω σε όρους της κινηματογραφικής αφήγησης (σκηνή, πλάνο, κάδρο, «γύρισμα» κ.ά.)
  • Να αναγνωρίζουν τα είδη των ταινιών και να εντοπίζουν τα χαρακτηριστικά τους μέσα από τις κινηματογραφικές αφίσες και τα trailers
  • Να μάθουν να εργάζονται συλλογικά και να αξιοποιούν κλίσεις, ενδιαφέροντα και δημιουργική σκέψη μέσα από τις ομάδες
  • Να καλλιεργήσουν διάφορες δεξιότητες (φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση, σύνθεση σκηνικών, επιλογή κατάλληλων ενδυμάτων, αναζήτηση σχετικής μουσικής, ελεύθερη έκφραση γραπτά και προφορικά)
  • Να μάθουν το ρόλο που έχουν οι διάφορες ειδικότητες που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ταινίας και να ανακαλύψουν τις δικές τους κλίσεις
  • Να γνωρίσουν από κοντά ανθρώπους που απασχολούνται στο χώρο της κινηματογραφικής βιομηχανίας και να αλληλεπιδράσουν μαζί τους
  • Να μπορέσουν να συνθέσουν ένα σενάριο και να το μετουσιώσουν σε ταινία μικρού μήκους
  • Να έρθουν σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες

Ανάλυση περιεχομένου – Στάδια υλοποίησης (Συνοπτική περιγραφή)

  • Συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου με την έναρξη και το πέρας του σχεδίου εργασίας
  • Παρουσίαση, μέσω υπολογιστή, αφισών και trailers ταινιών με σκοπό τη γνωριμία με τα διάφορα είδη ταινιών
  • Παρουσίαση βασικών στοιχείων της ιστορίας του κινηματογράφου
  • Παιχνίδι με τη χρονογραμμή της ιστορίας του κινηματογράφου
  • Αναζήτηση αγαπημένων ταινιών των μαθητών-τριών και παρουσίασή τους στην τάξη
  • Δημιουργία ταινιοθήκης με τις αγαπημένες μας ταινίες
  • Δημιουργία πινακοθήκης με τα επαγγέλματα του κινηματογράφου
  • Θεατρικό παιχνίδι με τα επαγγέλματα του κινηματογράφου
  • Παιχνίδι εύρεσης σωστής λέξης με τα επαγγέλματα του κινηματογράφου
  • Δημιουργία κινηματογραφικού λεξικού στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης
  • Συγκρότηση έρευνας-ερωτηματολογίου για τις προτιμήσεις της σχολικής κοινότητας πάνω σε κινηματογραφικά θέματα
  • Προβολή ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους και «ανάγνωσή» τους μέσα από συζήτηση και φύλλα εργασίας
  • Επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής για την παρακολούθηση της ταινίας «Φαντασία» του Disney, με ζωντανή ορχήστρα
  • Γνωριμία με τις ταινίες μιούζικαλ – Επαφή με την τέχνη των soundtracks
  • Συνέντευξη-συζήτηση και αλληλεπίδραση με ανθρώπους του χώρου της έβδομης τέχνης
  • Συνομιλία μέσω Skype με μαθητές-τριες άλλων σχολείων που έχουν δημιουργήσει ταινίες μικρού μήκους στο παρελθόν – Ανταλλαγή απόψεων
  • Παρουσίαση βασικών τεχνικών και όρων δημιουργίας μιας ταινίας – συζήτηση – συμπλήρωση φύλλων εργασίας
  • Κατασκευή κλακέτας
  • Συζήτηση και διαμόρφωση δικού μας σεναρίου για ταινία μικρού μήκους
  • Κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων για τα γυρίσματα της ταινίας
  • Προετοιμασία σκηνών, ενδυμάτων, μουσικής επένδυσης
  • Βιντεοσκόπηση της ταινίας
  • Γνωριμία με τις τεχνικές του μοντάζ
  • Παρουσίαση σταδίων υλοποίησης του σχεδίου εργασίας, μέσα από την ιστοσελίδα της τάξης στο διαδίκτυο
  • Παρουσίαση του τελικού έργου (ταινία μικρού μήκους) στη σχολική κοινότητα και ανάρτησή της στο διαδίκτυο

Μεθοδολογία

  • Ιδεοθύελλα
  • Συγκρότηση ομάδων – ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες
  • Επαφή με νέες τεχνολογίες
  • Θεωρητική και πρακτική εφαρμογή γνώσεων
  • Δημιουργία κινηματογραφικής γωνιάς
  • Επισκέψεις της ομάδας σε σχετικούς χώρους
  • Επισκέψεις ειδικών στο σχολείο