Βυζαντινές Διαδρομές-Μεγάλα Μοναστικά Κέντρα: Μετέωρα-θεσσαλονίκη-Άγιον Όρος-Κωνσταντινούπολη”΄’Byzantine routes- Great Monastic Centres: Meteora-Thessaloniki- Mount Athos- Constntinople

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  
ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ  
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Σχ. Έτος: 2014-2015

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ          3ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου

ΤΗΛ. 2310703788                   ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Ελευθερίου-Κορδελιού Ευόσμου

FAX 2310703980……….                E-mail …………3dimevos@sch.gr………….………………………

Αριθμός Εκπαιδευτικών του Πολιτιστικού Προγράμματος …3……

Αριθμός μαθητών & μαθητριών του Πολιτιστικού Προγράμματος …18…..

Ονοματεπώνυμο Διευθυντή / τριας: Ταξίδης Χρήστος   ΠΕ070

 

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

«Βυζαντινές Διαδρομές-Μεγάλα Μοναστικά Κέντρα: Μετέωρα-θεσσαλονίκη-Άγιον Όρος-Κωνσταντινούπολη”΄’Byzantine routes- Great Monastic Centres: Meteora-Thessaloniki- Mount Athos- Constntinople”…………………….……………………………………………………………………………………………….

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:  (Υπογραμμίστε τον επιθυμητό)

Ανθρώπινα Δικαιώματα, Αρχιτεκτονική, Αρχιτεκτονική χώρου, Εθελοντισμός, Εικαστικά, Ενεργός πολίτης, Θεατρική παράσταση, Θέατρο, Θέατρο Σκιών, Ιστορία, Κινηματογράφος – Βίντεο, Λαογραφία – Παράδοση, Λογοτεχνία, Μουσεία – Αρχαιολογικοί χώροι – Μνημεία, Μουσική, Μυθολογία, Ολυμπισμός, Παιδαγωγική της Ειρήνης, Παιχνίδι, Παράδοση, Παραμύθι, Πνευματική Ιδιοκτησία, Πολυγλωσσία, Πολύ / Διαπολιτισμικότητα, Πολιτισμός, Ραδιόφωνο, Σχολική βιβλιοθήκη, Σχολική εφημερίδα / περιοδικό, Τέχνη, Τεχνολογία, Φιλαναγνωσία, Φωτογραφία, Χορός, Άλλο (αναφέρετε ποιο)  ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΕ ΑΞΟΝΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ; (Υπογραμμίστε τον επιθυμητό)

Διατροφή, Σεξουαλική Αγωγή, Αισθητική,  Ναρκωτικά-Κάπνισμα-Αλκοόλ, Διαδίκτυο, Ρατσισμός, Χουλιγκανισμός, Άθληση, Ολυμπισμός & Οικουμενικότητα.

 

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ; (Εάν ναι, αναφέρετε σε ποιο)

ΝΑΙ          ΟΧΙ                 ……………………………………………………………………………………………………………


 

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ & ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

   

 

 

 

 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΤΜΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ /ΤΡΙΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

1) Τσιαδήμος Νικόλαος

ΠΕ06

ΣΤ4 ΑΓΓΛΙΚΩΝ

10

2)Κνάβας Οδυσσέας

ΠΕ08

ΣΤ4 ΑΓΓΛΙΚΩΝ

10

3)  Βασιλειάδου Αναστασία

4) Ταξίδης Χρήστος

ΠΕ05

ΣΤ3 ΓΑΛΛΙΚΩΝ

 8

 

 

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ & ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ……50……….

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΓΟΡΙΩΝ: …………27…………

ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ:  ………23……….

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ

(Αν όχι, δημιουργήστε ένα εφέτος).

 


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. A.     ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
  • Γνωριμία με τα μεγάλα Βυζαντινά Μοναστικά κέντρα
  • Γνωριμία με τη Βυζαντινή Αρχιτεκτονική και τα σπουδαία μνημεία των κέντρων αυτών
  • Μύηση στην εκκλησιαστική τέχνη( αγιογραφία, ψηφιδωτο, Βυζαντινή Μουσική)

 

 

 

 

 

 

 

 

Β. ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς):

Κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η επαφή – γνωριμία των μαθητών με ρεύματα  Βυζαντινής αρχιτεκτονικής και τέχνης. Μέσα από δραστηριότητες έρευνας και παρατήρησης καθώς και μέσα απο σχετικές επισκέψεις οι μαθητές να καλλιεργήσουν συνείδηση της συνέχειας της Βυζαντινής κληρονομιάς μέσα απο την Ορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη , δημιουργία και παράδοση. Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι:

Α. Στον γνωστικό τομέα:

  • Ø Η εξοικείωση των μαθητών με όρους και τεχνικές.
  • Ø Ο εμπλουτισμός γνώσεων αναφορικά με τα διάφορα αρχιτεκτονικά στυλ και ρεύματα εποχής.
  • Ø Η άσκηση της γλώσσας (αγγλική) και η ανάπτυξη της παρατηρητικότητας, καθώς οι μαθητές καλούνται να ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές και να σχολιάσουν τα μορφικά στοιχεία- υλικά, τα θέματα και το περιεχόμενο της Βυζαντινής τέχνης.
  • Ø Η γνωριμία με υλικά και τεχνικές.
  • Ø Η  γνωριμία των μαθητών με τις ιστορικές και κοινωνικές προϋποθέσεις της Βυζαντινής τέχνης.
  • Ø Η συνειδητοποίηση της σχέσης Θεολογίας και τέχνης στην Ορθόδοξη εκκλησιαστική παράδοση.

 

Β. Στον συναισθηματικό τομέα:

  • Ø Να αποκτήσουν τα παιδιά θετική στάση απέναντι στη μελέτη τέχνης και ιστορίας
  • Ø Να είναι σε θέση οι μαθητές να κατανοούν ένα Βυζαντινό μνημείο με τους συμβολισμούς του
  • Ø Να απελευθερωθεί η φαντασία των μαθητών, να καλλιεργηθεί η κρητική σκέψη τους, να διευρυνθούν οι ορίζοντες τους.
  • Ø Να δημιουργηθεί κλίμα ελεύθερης έκφρασης και αποδοχής μεταξύ των μαθητών.

 

Γ. Στον ψυχοκινητικό τομέα

  • Ø Η ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών.
  • Ø Η σωστή και ασφαλής αξιοποίηση του διαδικτύου και των ΤΠΕ και η καλλιέργεια δεξιοτήτων που απαιτούνται στον 21ο αιώνα.

 

 

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρξει διαθεματική προσέγγιση του θέματος και σύνδεσή του με διάφορα διδακτικά αντικείμενα.

Οι μαθητές θα προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο την Βυζαντινή πολιτιστική κληρονομιά και θα εργαστούν σε ομάδες (ομαδοσυνεργατική μορφή διδασκαλίας). Θα έχουν ενεργό ρόλο στη μάθηση καθώς θα αναζητούν υλικό, θα οργανώνουν και θα διεξάγουν συνθετικές εργασίες (μέθοδος project) και θα εκφράζουν ελεύθερα συναισθήματα, ιδέες και μηνύματα μέσω των δημιουργιών τους.

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί στο μάθημα των Θρησκευτικών στην Αγγλική γλώσσα (τμήμα Ε1 Αγγλικών) μέσω της μεθόδου CLIL, και στην Ελληνική γλώσσα (τμήμα Ε2)  καθώς και μέσα απο το μάθημα της Ιστορίας και στα δύο τμήματα

 

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ:

Θα υπάρχει σύνδεση με διάφορα γνωστικά αντικείμενα: ξένη γλώσσα (αγγλικά και γαλλικά), εικαστικά, ΤΠΕ, γεωγραφία, γλώσσα.

 


 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (7 μήνες):

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κ.λπ.)

1ος
ΜΗΝΑΣ
Εισαγωγικά για τη Βυζαντινή τεχνη και πολιτισμό-  ΧριστιανικήΘεολογία και τέχνη
2ος ΜΗΝΑΣ Μετέωρα

 

3ος ΜΗΝΑΣ θεσσαλονίκη

 

4ος ΜΗΝΑΣ Άγιον Όρος
5ος ΜΗΝΑΣ Κωνσταντινούπολη
6ος ΜΗΝΑΣ Αποτίμηση
  ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ………6….…..ΜΗΝΕΣ

 

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων  των μαθητών & των μαθητριών   ……2……….

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων ειδικών/επιστημόνων/καλλιτεχνών στο σχολείο ……1

ΠΡΟΣΟΧΗ:Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και:

1. Ονομαστικός κατάλογος των μαθητών & των μαθητριών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα

2. Αντίγραφο της πράξης του Συλλόγου Διδασκόντων & Διδασκουσών.

Ο/Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ                                                      Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ / Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ