Συναντώντας τους μεγάλους ζωγράφους του 20ού αιώνα» “Meeting the great painters of the 20th century

 

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  
ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ  
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Σχ. Έτος: 2014-2015

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ          3ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου

ΤΗΛ. 2310703788                   ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Ελευθερίου-Κορδελιού Ευόσμου

FAX 2310703980……….                E-mail …………3dimevos@sch.gr………….………………………

Αριθμός Εκπαιδευτικών του Πολιτιστικού Προγράμματος …3……

Αριθμός μαθητών & μαθητριών του Πολιτιστικού Προγράμματος …18…..

Ονοματεπώνυμο Διευθυντή / τριας: Ταξίδης Χρήστος   ΠΕ070

 

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

«Συναντώντας τους μεγάλους ζωγράφους του 20ού αιώνα» “Meeting the great painters of the 20th century”…………………….……………………………………………………………………………………………….

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:  (Υπογραμμίστε τον επιθυμητό)

Ανθρώπινα Δικαιώματα, Αρχιτεκτονική, Αρχιτεκτονική χώρου, Εθελοντισμός, Εικαστικά, Ενεργός πολίτης, Θεατρική παράσταση, Θέατρο, Θέατρο Σκιών, Ιστορία, Κινηματογράφος – Βίντεο, Λαογραφία – Παράδοση, Λογοτεχνία, Μουσεία – Αρχαιολογικοί χώροι – Μνημεία, Μουσική, Μυθολογία, Ολυμπισμός, Παιδαγωγική της Ειρήνης, Παιχνίδι, Παράδοση, Παραμύθι, Πνευματική Ιδιοκτησία, Πολυγλωσσία, Πολύ / Διαπολιτισμικότητα, Πολιτισμός, Ραδιόφωνο, Σχολική βιβλιοθήκη, Σχολική εφημερίδα / περιοδικό, Τέχνη, Τεχνολογία, Φιλαναγνωσία, Φωτογραφία, Χορός, Άλλο (αναφέρετε ποιο)  ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΕ ΑΞΟΝΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ; (Υπογραμμίστε τον επιθυμητό)

Διατροφή, Σεξουαλική Αγωγή, Αισθητική,  Ναρκωτικά-Κάπνισμα-Αλκοόλ, Διαδίκτυο, Ρατσισμός, Χουλιγκανισμός, Άθληση, Ολυμπισμός & Οικουμενικότητα.

 

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ; (Εάν ναι, αναφέρετε σε ποιο)

ΝΑΙ          ΟΧΙ                 ……………………………………………………………………………………………………………

 

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ & ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

   

 

 

 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΤΜΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ /ΤΡΙΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

1) Βρεττού Αθηνά

ΠΕ06

ΣΤ4 ΑΓΓΛΙΚΩΝ

10

2)Παλτίδου Παναγιώτα

ΠΕ08

ΣΤ4 ΑΓΓΛΙΚΩΝ

10

3) Θεοδωρίδου Ευσταθία

ΠΕ05

ΣΤ3 ΓΑΛΛΙΚΩΝ

 8

 

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ & ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ……18……….

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΓΟΡΙΩΝ: …………9…………

ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ:  ………9……….

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ

(Αν όχι, δημιουργήστε ένα εφέτος).


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. A.     ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
  • Γνωριμία με “ρεύματα” και καλλιτέχνες του 20ου αιώνα
  • Χρήση διαφόρων τεχνικών (π.χ. ακουαρέλλα, κολλάζ) και υλικών (π.χ. χαρτόνια, χαρτόκουτα, υδατοχρώματα, λαδοπαστέλ)
  • Ελεύθερη δημιουργική έκφραση παιδιών εμπνευσμένη από έργα τέχνης παλαιότερων εποχών

 

 

Β. ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς):

Κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η επαφή – γνωριμία των μαθητών με καλλιτεχνικά ρεύματα τέχνης και σπουδαίους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Μέσα από δραστηριότητες έρευνας, παρατήρησης και δημιουργίας έργων οι μαθητές να καλλιεργηθούν ως δημιουργοί εκφράζοντας τα συναισθήματα τους αλλά και ως φιλότεχνοι θεατές και να συνειδητοποιήσουν ότι η ζωγραφική είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής μας αισθητικής κουλτούρας.

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι:

Α. Στον γνωστικό τομέα:

  • Ø Η εξοικείωση των μαθητών με όρους, τεχνικές, εργαλεία ζωγραφικής.
  • Ø Ο εμπλουτισμός γνώσεων αναφορικά με τα διάφορα ζωγραφικά στυλ και ρεύματα εποχής.
  • Ø Η άσκηση της γλώσσας (αγγλική και γαλλική) και η ανάπτυξη της παρατηρητικότητας, καθώς οι μαθητές καλούνται να ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές και να σχολιάσουν τα μορφικά στοιχεία- υλικά, τα θέματα και το περιεχόμενο καλλιτεχνικών δημιουργημάτων ζωγραφικής.
  • Ø Η γνωριμία με υλικά και τεχνικές και η δημιουργία δικών τους έργων.
  • Ø Η εξοικείωση με την κριτική δημιουργική σκέψη μέσα από την σύγκριση ομοιοτήτων κ διαφορών σε έναν πίνακα ζωγραφικής.

 

Β. Στον συναισθηματικό τομέα:

  • Ø Να αποκτήσουν τα παιδιά θετική στάση απέναντι στη ζωγραφική και την τέχνη γενικότερα.
  • Ø Να είναι σε θέση οι μαθητές να κατανοούν ένα έργο τέχνης και να το επιτρέπουν να τους αγγίξει συναισθηματικά.
  • Ø Να απελευθερωθεί η φαντασία των μαθητών, να καλλιεργηθεί η κρητική σκέψη τους, να διευρυνθούν οι ορίζοντες τους και να εκφραστούν συναισθηματικά μαθαίνοντας να ψυχαγωγούν τον εαυτό τους δημιουργικά.
  • Ø Να δημιουργηθεί κλίμα ελεύθερης έκφρασης και αποδοχής μεταξύ των μαθητών.

 

Γ. Στον ψυχοκινητικό τομέα

  • Ø Η δημιουργία κλίματος δημιουργικότητας μέσα στην τάξη.
  • Ø Η ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών.
  • Ø Η σωστή και ασφαλής αξιοποίηση του διαδικτύου και των ΤΠΕ και η καλλιέργεια δεξιοτήτων που απαιτούνται στον 21ο αιώνα.

 


Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρξει διαθεματική προσέγγιση του θέματος και σύνδεσή του με διάφορα διδακτικά αντικείμενα.

Οι μαθητές θα προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο την τέχνη και θα εργαστούν σε ομάδες (ομαδοσυνεργατική μορφή διδασκαλίας). Θα έχουν ενεργό ρόλο στη μάθηση καθώς θα αναζητούν υλικό, θα οργανώνουν και θα διεξάγουν συνθετικές εργασίες (μέθοδος project) και θα εκφράζουν ελεύθερα συναισθήματα, ιδέες και μηνύματα μέσω των δημιουργιών τους.

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών στην Αγγλική γλώσσα (τμήμα ΣΤ’4 Αγγλικών) και στη Γαλλική γλώσσα (τμήματα ΣΤ1 και ΣΤ2 Γαλλικών) μέσω της μεθόδου CLIL.

 

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ:

Θα υπάρχει σύνδεση με διάφορα γνωστικά αντικείμενα: ξένη γλώσσα (αγγλικά και γαλλικά), εικαστικά, ΤΠΕ, γεωγραφία, μαθηματικά.

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (
6μήνες):

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κ.λπ.)

1ος
ΜΗΝΑΣ
Ανρί Ρουσώ

Μετα-ιμπρεσιονιστής

2ος ΜΗΝΑΣ Ανρί Ματίς- Φωβισμός

Πικάσο- Κυβισμός

 

3ος ΜΗΝΑΣ Καντίνσκι –Εξπρεσιονισμός

Χουάν Μιρό- Υπερρεαλισμός ή Σουρεαλισμός

 

4ος ΜΗΝΑΣ Πώλ Κλέε- Μπάουχαους

Σαγκάλ

5ος ΜΗΝΑΣ Τζάκσον Πόλλοκ- Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός

Ανρί Μούρ- Γλυπτική

6ος ΜΗΝΑΣ Αντι Γουόρχολ- Ποπ-αρτ

Βαζαρέλι- Οπ Αρτ

  ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ………6….…..ΜΗΝΕΣ

 

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων  των μαθητών & των μαθητριών   …………….

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων ειδικών/επιστημόνων/καλλιτεχνών στο σχολείο ……-…

ΠΡΟΣΟΧΗ:Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και:

1. Ονομαστικός κατάλογος των μαθητών & των μαθητριών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα

2. Αντίγραφο της πράξης του Συλλόγου Διδασκόντων & Διδασκουσών.

Ο/Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ                                                      Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ / Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ