ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑ ΕΜΜΑΝΟΥΛΙΔΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
A. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
• Η χρήση της αυλής για τις εκπαιδευτικές ανάγκες παλαιότερα και σήμερα.
• Η αυλή του σχολείου, χώρος δημιουργικής έκφρασης των παιδιών.
• Η σχολική αυλή ως συνεκτικό σημείο για τα παιδιά σε κάθε γειτονιά.
• Η σχολική αυλή ως χώρος ξεκούρασης και συζήτησης.
• Λαχνίσματα.
Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)
• Να αποκτήσουν τα παιδιά εμπειρίες μέσω της δημιουργίας, εξερεύνησης και ανακάλυψης.
• Να εκφραστούν μέσω της κίνησης και των παιχνιδιών.
• Να αισθανθούν χαρά και ευεξία.
• Να αναπτύξουν καλές διαπροσωπικές σχέσεις ,εφαρμόζοντας ευνοϊκό κλίμα μάθησης χωρίς ανταγωνισμό.
• Να αναπτύξουν τα παιδιά όλους τους τομείς της προσωπικότητάς τους-σωματικούς, συναισθηματικούς ,γνωστικούς.
• Να καλλιεργηθεί η αλληλοσυνεννόηση και ο σεβασμός μεταξύ των μαθητών .
• Να αποκτήσουν σύγχρονα και ασφαλή αθλητικά όργανα και παιχνίδια.
• Να γίνει η αυλή του σχολείου, ένα σύγχρονο «ζωντανό» προαύλιο, οικείο και αγαπητό, που να προσφέρει νέα ερεθίσματα στα παιδιά και δυνατότητες παιχνιδιού και διασκέδασης.
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
• Συζήτηση με τους μαθητές/τριες για το θέμα.
• Διαχωρισμός της ομάδας σε υποομάδες για την καλύτερη συνεργασία τους.
• Φωτογράφηση και καταγραφή των παιχνιδιών στο χώρο του σχολείου.
• Ενέργειες από τους/τις μαθητές/τριες για ομαδική συνεργασία και στήριξη ορθολογικής υλοποίησης των παιχνιδιών.
• Συλλογή πληροφοριών από έντυπα και διαδίκτυο.
• Ταξινόμηση και αξιολόγηση του συλλεχθέντος υλικού.
• Δημιουργία εντύπου.
Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΓΛΩΣΣΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ε. ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1ος ΜΗΝΑΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΥΛΙΚΟΥ (ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΛΑΧΝΙΣΜΑΤΑ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ κ.α) -ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
2ος ΜΗΝΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΛΙΚΟΥ – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
3ος ΜΗΝΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ POSTER – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
4ος ΜΗΝΑΣ ΔΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ (ΜΑΡΤΙΟΣ)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ