Kids in games without borders – Γ’ Τάξη

http://www.dreamstime.com/stock-photo-kids-playing-image10845530 

 Τάξη: Γ’

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Μιχαήλ Αλέξανδρος, Κουκλατζίδου Μαρία, Μπαλασοπούλου Νικολέττα, Κουταλακίδου Βαρβάρα, Ζαπουνίδης Θωμάς, Βαΐτση Γεωργία-Μαρία, Εμμανουηλίδου Κυριακή, Νεοφώτιστος Βασίλειος, Προύτσου Αρετή

Σύντομη περιγραφή

Ίσως θα θυμάστε την εκπομπή «Παιχνίδια χωρίς σύνορα», η οποία υπήρξε μια μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90. Προβλήθηκε σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και είχε ως θέμα της τη διενέργεια παιχνιδιών εμπνευσμένων από ιστορικά στοιχεία, μύθους, θρύλους, ήθη, έθιμα αλλά και συνταγές μαγειρικής των εκάστοτε χωρών οι οποίες λάμβαναν μέρος κάθε φορά. Στο εν λόγω e-twinning project οι μαθητές θα σκεφτούν, θα οργανώσουν, θα κατασκευάσουν και θα παίξουν αντίστοιχα παιχνίδια, ενώ παράλληλα θα έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό των διαφόρων χωρών που θα συμμετέχουν στο project.

Στόχοι

Οι μαθητές

– να αναπτύξουν ICT δεξιότητες

– να συνεργαστούν με μαθητές άλλων ευρωπαϊκών χωρών, να αλληλεπιδράσουν και να συνδημιουργήσουν

– να έρθουν σε επαφή με ιστορικά γεγονότα, μύθους, θρύλους, μουσικές, ήθη και έθιμα του δικού τους και άλλων ευρωπαϊκών πολιτισμών και να ανταλλάξουν πληροφορίες με άλλους μαθητές

– να εξασκηθούν στη γραπτή και προφορική χρήση της εθνικής τους γλώσσας αλλά και της γλώσσας επικοινωνίας του project, την αγγλική

– να βρουν τρόπους να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά και φαντασία τους μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, κατασκευές και οργάνωση και διενέργεια ομαδικών παιχνιδιών

– να εξασκηθούν στη χρήση των Μαθηματικών μέσα από μετρήσεις που χρειάζονται για κατασκευές

– να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ανακύκλωσης, μέσα από κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά

– να εμπλακούν σε δράσεις κινητικής δημιουργικότητας και να εφαρμόσουν δεξιότητες και δραστηριότητες της φυσικής αγωγής σε αυθεντικές συνθήκες παιχνιδιού

– να αναπτύξουν υπευθυνότητα και δεξιότητες προσήλωσης στην επίτευξη κοινών στόχων

–  να αισθανθούν πως το παιχνίδι είναι ένα μέσο για τη γνωριμία και τη συνεργασία μεταξύ των λαών και για την ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης

Διαδικασία της εργασίας

3-14/2/14: Για δύο εβδομάδες οι συμμετέχοντες μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν μέσω διαδικτύου, να μάθουν πράγματα ο ένας για τον άλλον, για το σχολείο, τη χώρα τους, τα ενδιαφέροντά τους. Παράλληλα θα γίνουν προβολές από επιλεγμένες σκηνές της εκπομπής «Παιχνίδια χωρίς σύνορα», ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν το περιεχόμενο και τη μορφή των παιχνιδιών. Επεξήγηση κανόνων.

17/2-14/3/14: Καταιγισμός ιδεών και έρευνα σε κάθε χώρα σχετικά με το ιστορικό γεγονός, το μύθο, το θρύλο, τα ήθη-έθιμα, το μουσικό κομμάτι, το έργο τέχνης ή τη συνταγή μαγειρικής που μπορεί να αποτελέσει θέμα για το παιχνίδι που θα οργανώσει και παρουσίαση αυτού στις υπόλοιπες χώρες. Παρουσίαση τρόπου κατασκευής σκηνικών και κοστουμιών. Ταχυδρομική ανταλλαγή ενός υλικού από κάθε χώρα που θα χρησιμοποιηθεί στην τελική παρουσίαση των παιχνιδιών.

17/3-9/5/14: Κατασκευή των σκηνικών και των κοστουμιών που θα χρειαστούν για τα παιχνίδια και παράλληλη παρουσίαση αυτών μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

12-30/5/14: Δημιουργία βίντεο παρουσίασης κάθε χώρας και πόλης που συμμετέχει στο project. Ανταλλαγή των βίντεο, τα οποία θα παρουσιαστούν στην τελική παρουσίαση των παιχνιδιών.

Ιούνιος 2014: Κοινή ημέρα για τα σχολεία που λαμβάνουν μέρος στο project κατά τη διάρκεια της οποίας θα παρουσιαστούν τα παιχνίδια σε όλη τη σχολική κοινότητα και μαθητές από όλες τις τάξεις θα έχουν τη δυνατότητα να παίξουν και να γνωρίσουν τις διάφορες χώρες μέσα από την όλη διαδικασία.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Δημιουργία ομαδικών παιχνιδιών εξωτερικού χώρου, βασισμένων σε ιστορικά γεγονότα, μύθους, θρύλους, ήθη, έθιμα, μουσικά κομμάτια, έργα τέχνης ή συνταγές μαγειρικής των διάφορων χωρών που συμμετέχουν και παρουσίαση αυτών σε όλη τη σχολική κοινότητα μια κοινή μέρα του Ιούνη, στο τέλος της σχολικής χρονιάς. 

Αξιολόγηση

Διαμορφωτική αξιολόγηση, βαθμός συμμετοχής εμπλεκομένων στις δραστηριότητες, συζήτηση στην ολομέλεια των συμμετεχόντων με ενεργοποίηση αναστοχαστικών διεργασιών.