Environmental Studies

Τίτλος δράσης/προγράμματος
Environmental Studies
Κατηγορία δράσης/προγράμματος
Άλλες δράσεις
Περιγραφή δράσης/Προγράμματος
Το συγκεκριμένο καινοτόμο πρόγραμμα αφορά τη διδασκαλία κεφαλαίων του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος της Δ τάξης δημοτικού μέσω της Προσέγγισης Διδασκαλίας Γλώσσας Μέσω Περιεχομένου (CLIL). Οι μαθητές διδάσκονται ενότητες του σχολικού εγχειριδίου μέσω της Αγγλικής γλώσσας. Οι έννοιες παρουσιάζονται μέσα από μικρής διάρκειας βίντεο ενώ η εκπαιδευτικός ετοιμάζει ή επιλέγει δραστηριότητες για την καλύτερη κατανόησή τους. Οι δραστηριότητες αφορούν φύλλα εργασιών, εννοιολογικούς χάρτες, τραγούδια, διαδραστικά παιχνίδια, βιωματικά παιχνίδια, ηλεκτρονικούς πίνακες ανακοινώσεων.
Η διαμορφωτική αξιολόγηση γίνεται μέσω δοκιμασιών ειδικά διαμορφωμένων σε πλατφόρμες στο διαδίκτυο με μορφή παιχνιδιών ή έντυπων δοκιμασιών, ενώ η τελική αξιολόγηση έχει την επιπλέον χρήση ερωτηματολογίων στα οποία οι μαθητές καλούνται να αξιολογήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μέσα που χρησιμοποιούνται.
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί
ΖΙΑΚΑ ΙΩΑΝΝΑ
Αριθμός Συμμετεχόντων παιδιών (αγόρια-κορίτσια) / τάξη
24 μαθητές σε δύο τμήματα της Δ τάξης
Προβλεπόμενες επισκέψεις/Συνεργασίες με φορείς κλπ.
Πιθανή επίσκεψη σε ΚΠΕ με αντικείμενο την Ανακύκλωση.
Στόχοι
Γενικός στόχος:
Η ανάπτυξη γνώσεων και η ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά ζητήματα
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης της Αγγλικής γλώσσας

Επιμέρους στόχοι:
α) Γνωσιακοί:
ü να αναπτύξουν γλωσσικές δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα
ü να γνωρίσουν και να αναγνωρίσουν τη σημασία των περιβαλλοντικών παραγόντων για την ύπαρξη ζωής και βιοποικιλότητας
ü να αναγνωρίσουν το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στα περιβαλλοντικά ζητήματα και την αναγκαιότητα διαλόγου και δράσης με σκοπό την επίλυσή τους
ü να αναζητήσουν πληροφορίες μέσω διαδικτύου
ü να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσης των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας
β)  Διαδικαστικοί
ü να οργανώσουν τη σχολική γνώση γύρω από περιβαλλοντικά/οικολογικά ζητήματα
ü να αναζητήσουν, να επεξεργαστούν και να ανταλλάξουν πληροφορίες
ü να κατανοήσουν και να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο στη γλώσσα-στόχο
ü να αποκτήσουν την ικανότητα να διακρίνουν ομοιότητες και διαφορές, να συσχετίσουν και να συγκρίνουν
γ) Αξιακοί
ü να κατανοήσουν την έννοια συνύπαρξης στο κοινωνικό «γίγνεσθαι»
ü να καλλιεργήσουν αίσθηση σεβασμού στο περιβάλλον και να αναπτύξουν αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό σύνολο
ü να οικειοποιηθούν αξίες όπως ομαδοσυνεργατικό πνεύμα, αυτοπεποίθηση και αυτενέργεια/αυτονόμηση
ü να αποκτήσουν ικανότητες συνεργασίας και διαλόγου και ικανότητας ρύθμισης των διαπροσωπικών σχέσεων
ü να παρουσιάζουν τις γνώσεις τους μπροστά σε κοινό

Διαδικασία
Εισαγωγή των μαθητών στις έννοιες της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και στην επιστημονική ορολογία μέσω βίντεο, ακολουθούμενο από ειδικά διαμορφωμένα από το διδάσκοντα φύλλα εργασίας, έντυπα η/και διαδικτυακά, κατασκευή νοητικών χαρτών. Άσκηση των μαθητών στις έννοιες μέσω διαδικτυακών παιχνιδιών ή/και βιωματικών δραστηριοτήτων.
Αποτελέσματα
Όπως περιγράφονται στους στόχους.
Παραδοτέα
Φύλλα ερασιών και διαδικτυακές δοκιμασίες στην ορολογία του διδακτικού αντικειμένου.