Εκπαιδευτικοί: Μιχαήλ Αλέξανδρος, Κουκλατζίδου Μαρία
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Μέσα από το πρόγραμμα επιδιώκεται οι μαθητές/-τριες να:
- Εμβαθύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή
- Υιοθετήσουν θετικές στάσεις απέναντι σε κυκλοφοριακά ζητήματα
- Γνωρίσουν σήματα οδικής κυκλοφορίας
- Αποκτήσουν/καλλιεργήσουν την ικανότητα αναγνώρισης κινδύνου
- συμπεριφέρονται ορθά ως πεζοί και ως μελλοντικοί οδηγοί
- συνειδητοποιήσουν την έννοια της ασφάλειας στο δρόμο και
- αναπτύξουν την ικανότητα χωρικού προσανατολισμού
Οι μαθητές/-τριες επιδιώκεται:
Στόχοι:
- να κυκλοφορούν στο δρόμο με ασφάλεια
- να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας στο αυτοκίνητο και σε άλλα μέσα μεταφοράς
- να αναγνωρίζουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας
- να μάθουν τι είναι ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας και ποια η χρησιμότητά του
- να ακολουθούν τις υποδείξεις (σχολικού) τροχονόμου
- να συνειδητοποιήσουν βασικές αρχές κυκλοφοριακής αγωγής
- να ακολουθούν τα βασικά σήματα οδικής κυκλοφορίας
- να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις όντας πεζοί
- να προσέχουν το παιχνίδι κοντά στο δρόμο
- να στέκονται κριτικά απέναντι σε κυκλοφοριακά ζητήματα
- να κατανοήσουν την αξία της σωστής κυκλοφοριακής αγωγής
Μεθοδολογία υλοποίησης Προγράμματος – Δραστηριότητες
- Καταιγισμός ιδεών. Οι μαθητές αποτυπώνουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους στον ασπροπίνακα. Ακολουθεί κατηγοριοποίηση ενοτήτων και χωρισμός ομάδων.
- Ομαδοσυνεργατική. Οι μαθητές χωρισμένοι σε μικρές ομάδες αναλαμβάνουν να εντοπίσουν πληροφορίες για συγκεκριμένες θεματικές που προκύπτουν. Προτείνουν και υλοποιούν δραστηριότητες.
- Έρευνα πεδίου. Οι μαθητές καταγράφουν στοιχεία του περιβάλλοντός τους παρατηρώντας κυκλοφοριακή κίνηση, οδηγική συμπεριφορά, συμπεριφορά πεζών, ήχους κτλ που αναπτύσσονται έξω από τον προαύλιο χώρο.
- Ενδοομαδική και διομαδική παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας
- Συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης
- Αναστοχασμός σχετικά με τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν και διερεύνηση μελλοντικών δραστηριοτήτων