Δημιουργώ και μαθαίνω: Μαθητικές ταινίες slowmation για τις Φυσικές Επιστήμες

Τίτλος δράσης/προγράμματος
Δημιουργώ και μαθαίνω: Μαθητικές ταινίες slowmation για τις Φυσικές Επιστήμες
Κατηγορία δράσης/προγράμματος
Διαθεματικές Διδασκαλίες
Περιγραφή δράσης/Προγράμματος
Με το πρόγραμμα «Δημιουργώ και μαθαίνω: Φυσικές επιστήμες και τέχνη» προτείνουμε μια άλλη αντιμετώπιση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών μέσα από την τέχνη και τις αφηγήσεις. Οι αφηρημένες έννοιες ενταγμένες σε δημιουργικά μαθησιακά περιβάλλοντα γίνονται αντικείμενα τρισδιάστατων κατασκευών από τα παιδιά και στη συνέχεια οι κατασκευές αυτές πρωταγωνιστούν σε ψηφιακές αφηγήσεις που τα ίδια τα παιδιά αναπτύσσουν. Μέσα από αυτή τη διαδικασία το αφηρημένο αποκτά σχήμα, μορφή και νόημα για τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί
ΒΟΓΙΑΤΖΗ ΚΟΡΙΝΑ, ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΝΑΤΑΣΑ
Αριθμός Συμμετεχόντων παιδιών (αγόρια-κορίτσια) / τάξη
62 παιδιά
Προβλεπόμενες επισκέψεις/Συνεργασίες με φορείς κλπ.
Συνεργασία με το ΠΤΔΕ του ΑΠΘ .
Επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος κα Φανή Σέρογλου,Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΑΠΘ
Στόχοι
Διαδικασία
Προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα του προγράμματος:

• πρώτη γνωριμία και επιλογή του θέματος του προγράμματος από τα παιδιά (1 ώρα)
• κινητικά παιχνίδια, θέατρο στην τάξη, προβολή ταινίας, επιχειρηματολογία για να συζητηθούν πληροφορίες από τις φυσικές επιστήμες  σχετικά με το θέμα που έχει επιλεγεί (4 ώρες)
• εργαστήριο παραγωγής μαθητικής ταινίας 1: ανάπτυξη σεναρίου (3 ώρες)
• εργαστήριο παραγωγής μαθητικής ταινίας 2: κατασκευή ηρώων και σκηνικών (5 ώρες)
• εργαστήριο παραγωγής μαθητικής ταινίας 3: ηχογραφήσεις διαλόγων (2 ώρες)
• εργαστήριο παραγωγής μαθητικής ταινίας 4: γυρίσματα – φωτογραφίες (4 ώρες)
• εργαστήριο παραγωγής μαθητικής ταινίας 5: μοντάζ (σύνθεση εικόνας – ήχου) (4 ώρες)
• προβολή ταινίας – συμμετοχή στο φεστιβάλ της Παιδαγωγικής Σχολής

Αποτελέσματα
Παραδοτέα
Η ταινία που θα παραχθεί από τα εργαστήρια.