Γερά δόντια, λαμπερά χαμόγελα

Τίτλος δράσης/προγράμματος
Γερά δόντια, λαμπερά χαμόγελα
Κατηγορία δράσης/προγράμματος
Αγωγής Υγείας
Περιγραφή δράσης/Προγράμματος
Προσπάθειά μας είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της υγιεινής γενικότερα και της φροντίδας των δοντιών ειδικότερα. Έμφαση θα δοθεί στους λόγους που καθορίζουν την ανάγκη υιοθέτησης συνηθειών που θα διασφαλίσουν την υγεία μας συμπεριλαμβανομένης και της σωστής διατροφής που θα βοηθήσει στην προστασία των δοντιών αλλά και γενικά στην καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Το όλο πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί και στα Αγγλικά.
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί
ΒΡΕΤΤΟΥ ΑΘΗΝΑ, ΖΑΠΟΥΝΙΔΗΣ ΘΩΜΑΣ, ΚΑΡΑΚΙΤΣΙΟΥ ΧΡΥΣΗ, ΚΑΣΙΑΚΟΓΙΑ ΒΑΣΩ, ΣΩΦΡΟΝΙΑΔΟΥ ΕΛΕΝΑ, ΜΑΡΙΟΛΑ ΜΑΡΙΑ
Αριθμός Συμμετεχόντων παιδιών (αγόρια-κορίτσια) / τάξη
Α1: 25  /  13: κορίτσια    ,   12: αγόρια
Α2: 24  /  12: κορίτσια    ,   12: αγόρια

Σύνολο παιδιών: 49

Προβλεπόμενες επισκέψεις/Συνεργασίες με φορείς κλπ.
Συνεργασία με την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, η οποία θα στείλει στο σχολείο εκπρόσωπό τους για την εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού με τίτλο: «Γερά Δόντια…Καλύτερη Υγεία» το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Ο/Η οδοντίατρος θα επισκεφτεί το σχολείο και θα εξηγήσει στα παιδιά τι ακριβώς κάνει στη δουλειά της, θα δείξει τα σχετικά εργαλεία, θα εξηγήσει τη χρήση τους και αφού δώσει επιστημονικές συμβουλές για την περιποίηση των δοντιών θα μοιράσει οδοντόβουρτσες και οδοντόκρεμες (ευγενική χορηγία της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας)
Στόχοι
– να μάθουν την ονομασία του κάθε δοντιού και το ρόλο του
– να γνωρίσουν τις αρρώστειες των δοντιών
– να αποκτήσουν εμπειρία και γνώση στα κύρια θέματα που σχετίζονται με την υγεία της στοματικής κοιλότητας (καθαρισμός, διατροφή, επίσκεψη στον οδοντίατρο)
– να μάθουν να τηρούν τους κανόνες ασφαλείας στη ζωή, στο παιχνίδι και/ή στην άθληση ώστε να αποφευχθεί κάποιο σπάσιμο ή απώλεια δοντιού
– να αναπτύξουν γλωσσικές δεξιότητες στην Αγγλική γλώσσα
– να οικειοποιηθούν αξίες όπως ομαδοσυνεργατικό πνεύμα αλλά και
αυτονόμηση
Διαδικασία
Η προσέγγιση του θέματος θα είναι διαθεματική και ολιστική.
α) Μέσα από το μάθημα της Γλώσσας, τα παιδιά θα μπορούν:
– να καλλιεργήσουν δεξιότητες στον προφορικό λόγο, όχι μόνο στην Ελληνική αλλά και στην Αγγλική
– να συζητήσουν για διαφημίσεις που έχουν σχέση με προϊόντα που βοηθούν τη στοματική υγιεινή
– να ετοιμάσουν δικές τους διαφημίσεις (προφορικές και γραπτές)
– να γράψουν δικό τους παραμύθι με ανάλογο θέμα
– να ετοιμάσουν μια συνέντευξη για έναν οδοντίατρο
– να γράψουν στίχους για μια διαφήμιση ή για το παραμύθι τους.
β) Μέσα από το μάθημα των Μαθηματικών, τα παιδιά θα μπορούν:
– να φτιάχνουν και να λύνουν προβλήματα σε σχέση με τον αριθμό των δοντιών (πόσα χαλάνε, πόσα μένουν υγιή) που αφορά αναλογίες ή κάποιο άλλο μαθηματικό κεφάλαιο της αντίστοιχης τάξης.
γ) Μέσα από το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, τα παιδιά θα:
– εικονογραφήσουν το παραμύθι που θα γράψουν
– κατασκευάσουν αφίσες με λαμπερά χαμόγελα καθώς και διάφορα ταμπλό που απεικονίζουν δόντια, οδοντοστοιχίες, προϊόντα καθαρισμού των δοντιών, βλαβερά και ωφέλιμα για τα δόντια τρόφιμα
-φτιάξουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι (σαν το φιδάκι) όπου αν πέσεις πάνω σε ζαχαρωτά ή χαλασμένα δόντια χάνεις τη σειρά σου
– παίξουν παιχνίδια με έπαθλο ένα δοντάκι. Ο πρώτος που θα ολοκληρώσει πρώτος μία οδοντοστοιχία θα είναι ο νικητής.
δ) Στα πλαίσια της Θεατρικής αγωγής θα μοιραστούν ρόλοι και θα ακολουθήσει δραματοποίηση του παραμυθιού ή κάποιας από τις διαφημίσεις τους. Θα αξιοποιηθεί το παραμύθι: Δόνα η Τερηδόνα, του Ευγένιου Τριβιζά.
ε) Η εξάσκηση του προφορικού λόγου στα Αγγλικά θα γίνει με:
– παιχνίδια (puzzles, κόβω και κολλώ, λαβύρινθους/mazes κα)
– με τραγούδια σχετικά με τη στοματική υγιεινή
-με ανάγνωση και δραματοποίηση σχετικών ιστοριών για να συμμετέχουν τα παιδιά με ερωτήσεις, ζωγραφιές και παιχνίδια ρόλων
– με προβολή σχετικών video για πιο ζωντανή αναπαράσταση των κανόνων στοματικής υγιεινής
– με αναγνώριση και επιβράβευση της προσπάθειάς τους για τη σωστή περιποίηση των δοντιών τους με απονομή τίτλων.
Αποτελέσματα
Αναμένουμε:
– να βελτιωθεί ο βαθμός συνεργασίας στα μέλη τη ομάδας
– να καλλιεργηθεί θετική στάση ως προς τη φροντίδα της στοματικής υγιεινής
Η παρατήρηση στάσεων και συμπεριφορών καθώς επίσης και η χρήση φύλλων εργασίας όπου τα παιδιά θα απαντούν σε ερωτήσεις σχετικών με το θέμα θα βοηθήσουν στην αξιολόγηση του προγράμματος.
Παραδοτέα