Let’s get clean

Τίτλος δράσης/προγράμματος
Let’s get clean
Κατηγορία δράσης/προγράμματος
Αγωγής Υγείας
Περιγραφή δράσης/Προγράμματος
Οι μαθητές της ΣΤ τάξης θα ασχοληθούν με το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Let’s get clean σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας, το δάσκαλο της τάξης και την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής. Οι θεματικές με τις οποίες η συγκεκριμένη δράση θα ασχοληθεί είναι:
• Στοματική και σωματική υγιεινή, φυσική άσκηση και υγιεινός τρόπος διαβίωσης (με κύρια έμφαση στην κατοικία)
• Συναισθηματική ανάπτυξη και αυτοεκτίμηση/διαπροσωπικές σχέσεις/διαχείριση συναισθημάτων/
αντιμετώπιση περιστατικών bullying
• Εξαρτησιογόνες ουσίες (καπνός)
• Ιστορία και Υγιεινή (ιστορικές αναδρομές αναφορικά με της αντιλήψεις περί υγιεινής και εξωτερικής εμφάνισης)
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί
ΚΑΪΚΤΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΠΗ, ΛΑΣΚΑΡΙΔΟΥ ΧΡΥΣΑ, ΚΝΑΒΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ
Αριθμός Συμμετεχόντων παιδιών (αγόρια-κορίτσια) / τάξη
55 μαθητές.
Προβλεπόμενες επισκέψεις/Συνεργασίες με φορείς κλπ.
• Οργανισμός καπνίσματος
• Λοιμωδών
• Επαφή με ψυχολόγο
• Κ.Ε.Λ.Π.Ν.Ο.
• Νοσοκ. Ψυχιατρείο «Σταυρούπολης»
• Κέντρα Πρόληψης
Στόχοι
• Ικανότητα να έρχονται οι μαθητές σε επαφή με τα συναισθήματα τους
• Ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων
• Ανάπτυξη δεξιοτήτων για αντιμετώπιση του θυμού, φόβου και του άγχους και γενικότερων καταστάσεων κρίσης
• Αρνητική στάση απέναντι σε εξαρτησιογόνες ουσίες
• Υιοθέτηση της Υγιεινής της φυσικής άσκησης και του γενικότερου υγιεινού τρόπου διαβίωσης σαν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας τους
• Κατανόηση ότι η εξέλιξη του πολιτισμού ενός λαού είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με την αντίληψη που αυτός έχει υιοθετήσει για την προσωπική υγιεινή.
Διαδικασία
Αφορμή για τη δράση αποτελεί το λογοτεχνικό βιβλίο The Twits του Roald Dahl. Μέσα από το βιβλίο θα γίνει μια ιστορική αναδρομή στην αντίληψη περί υγιεινής και εξωτερικής εμφάνισης μέσα από την πάροδο των χρόνων. Οι μαθητές θα αντιληφθούν ότι η υγιεινή έχει άμεση σχέση με την εξέλιξη του πολιτισμού ενός λαού. Θα συζητηθεί  η αναγκαιότητα της υγιεινής στο προσωπικό αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον. Έμφαση θα δοθεί στην υγιεινή διατροφή αλλά και στους τρόπους διατήρησης των τροφών.
Θα εξεταστεί το θέμα των εξαρτησιογόνων ουσιών.
Οι μαθητές θα εξετάσουν τρόπους διαχείρισης συναισθημάτων και καταστάσεων κρίσης.
Η εκπαιδευτικός της Φυσικής Αγωγής θα ασχοληθεί με την υγιεινή στους αρχαίους χρόνους συνδέοντας την με την υγιεινή στη σύγχρονη εποχή. Τέλος ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στην φυσική άσκηση σαν αναπόσπαστο κομμάτι μιας υγιούς προσωπικότητας.
Για τα παραπάνω θα χρησιμοποιηθεί πληθώρα μεθοδολογικών μέσων: ανάλυση ερωτηματολογίων, θεατρικό παιχνίδι/παιχνίδια ρόλων/παντομίμα, ανάλυση τύπων και συναισθημάτων μέσα από ιστορίες, τραγούδια, αφίσες, διαφημίσεις, κλπ.
Αποτελέσματα
Οι μαθητές θα αναπτύξουν μια θετική στάση (αλλαγή στάσης) και ένα φανερό ενδιαφέρον για τα θέματα υγιεινής.
Οι μαθητές θα μπορούν να έρχονται σε επαφή με τα συναισθήματα τους και να τα αντιμετωπίζουν κατάλληλα ανάλογα με την περίσταση.
Η υγιεινή θα γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας τους.
Οι μαθητές θα αναπτύξουν αρνητική στάση απέναντι σε εξαρτησιογόνες ουσίες.
Παραδοτέα
Οι μαθητές θα γράψουν τραγούδια, θα δημιουργήσουν posters, ερωτηματολόγια που θα τα απευθύνουν στους μαθητές άλλων τάξεων για να εξετάσουν τη στάση τους απέναντι στην ατομική υγιεινή, θα γράψουν διαφημίσεις για το ραδιόφωνο του σχολείου, κλπ.