Η πόλη στη λογοτεχνία: Κείμενα και ποιήματα για τη Θεσσαλονίκη

Τίτλος δράσης/προγράμματος
Η πόλη στη λογοτεχνία: Κείμενα και ποιήματα για τη Θεσσαλονίκη
Κατηγορία δράσης/προγράμματος
Πολιτιστικών
Περιγραφή δράσης/Προγράμματος
Συνεχίζεται το διετές πρόγραμμα του Δικτύου Εκπαίδευσης για τη Φιλαναγνωσία από το Τμήμα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ της Περιφερειακής Διεύθυνσης ΠΕ & ΔΕ Κ. Μακεδονίας σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης ΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης και το Σύνδεσμο Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας με τίτλο: «Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από τη λογοτεχνία»
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΩΤΑ, ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΝΑΤΑΣΑ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΦΗ, ΒΟΓΙΑΤΖΗ ΚΟΡΙΝΑ, ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Αριθμός Συμμετεχόντων παιδιών (αγόρια-κορίτσια) / τάξη
Β2/25, Γ1/23, Γ2/25, Ε1/20, Ε3/20
Προβλεπόμενες επισκέψεις/Συνεργασίες με φορείς κλπ.
Το υλικό, που Θα χρησιμοποιηθεί σχεδίασε η Χαρίκλεια Τερζητάνου, Υπεύθυνη  Πολιτιστικών Θεμάτων της  Διεύθυνσης  ΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης και έχει τίτλο: «Πώς ν’ αγαπήσω το βιβλίο».
Στόχοι
Οι μαθητές μέσα από βιωματικές και συνεργατικές μεθόδους και τεχνικές:
Να προσεγγίσουν και να επεξεργαστούν εποικοδομητικά και δημιουργικά κείμενα και ποιήματα διακεκριμένων πεζογράφων και ποιητών  της  Θεσσαλονίκης- Να ανακαλύψουν τις  λογοτεχνικές  διαδρομές  προσέγγισης της  τοπικής  ιστορίας.
– Να καλλιεργήσουν την αναγνωστική απόλαυση
– Να εδραιώσουν μια φιλική σχέση με το βιβλίο
– Να μετατρέψουν την τάξη σε μια αναγνωστική κοινότητα
– Nα αναπτύξουν την ικανότητα κατανόησης κειμένων
– Να καλλιεργήσουν τη γλωσσική έκφραση
– Να οξύνουν τη δημιουργική και κριτική σκέψη
– Να εμπλουτίσουν τη φαντασία
– Να καλλιεργήσουν την αισθητική αντίληψη
– Να αναπτύξουν τη συναισθηματική νοημοσύνη
– Να χρησιμοποιήσουν συνεργατικές και επικοινωνιακές ικανότητες
Διαδικασία
Μέθοδος project , συνεργατική-βιωματική μάθηση, ερευνητικό-ανακαλυπτικό μοντέλο διδασκαλίας.
Επεξεργασία κειμένων και ποιημάτων για τη Θεσσαλονίκη και δράσεις  τοπικής  ιστορίας,  συνάντηση  με λογοτέχνες, που έγραψαν για τη Θεσσαλονίκη  – δραματοποιήσεις  κειμένων.
Αποτελέσματα
Πολυμεσική  παρουσίαση ενός  κειμένου από τους  μαθητές.
Παραδοτέα
Εκδήλωση παρουσίασης.