Τίτλος δράσης/προγράμματος |
Η πόλη στη λογοτεχνία: Κείμενα και ποιήματα για τη Θεσσαλονίκη |
Κατηγορία δράσης/προγράμματος |
Πολιτιστικών |
Περιγραφή δράσης/Προγράμματος |
Συνεχίζεται το διετές πρόγραμμα του Δικτύου Εκπαίδευσης για τη Φιλαναγνωσία από το Τμήμα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ της Περιφερειακής Διεύθυνσης ΠΕ & ΔΕ Κ. Μακεδονίας σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης ΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης και το Σύνδεσμο Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας με τίτλο: «Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από τη λογοτεχνία» |
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί |
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΩΤΑ, ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΝΑΤΑΣΑ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΦΗ, ΒΟΓΙΑΤΖΗ ΚΟΡΙΝΑ, ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ |
Αριθμός Συμμετεχόντων παιδιών (αγόρια-κορίτσια) / τάξη |
Β2/25, Γ1/23, Γ2/25, Ε1/20, Ε3/20 |
Προβλεπόμενες επισκέψεις/Συνεργασίες με φορείς κλπ. |
Το υλικό, που Θα χρησιμοποιηθεί σχεδίασε η Χαρίκλεια Τερζητάνου, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης ΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης και έχει τίτλο: «Πώς ν’ αγαπήσω το βιβλίο». |
Στόχοι |
Οι μαθητές μέσα από βιωματικές και συνεργατικές μεθόδους και τεχνικές: Να προσεγγίσουν και να επεξεργαστούν εποικοδομητικά και δημιουργικά κείμενα και ποιήματα διακεκριμένων πεζογράφων και ποιητών της Θεσσαλονίκης- Να ανακαλύψουν τις λογοτεχνικές διαδρομές προσέγγισης της τοπικής ιστορίας. – Να καλλιεργήσουν την αναγνωστική απόλαυση – Να εδραιώσουν μια φιλική σχέση με το βιβλίο – Να μετατρέψουν την τάξη σε μια αναγνωστική κοινότητα – Nα αναπτύξουν την ικανότητα κατανόησης κειμένων – Να καλλιεργήσουν τη γλωσσική έκφραση – Να οξύνουν τη δημιουργική και κριτική σκέψη – Να εμπλουτίσουν τη φαντασία – Να καλλιεργήσουν την αισθητική αντίληψη – Να αναπτύξουν τη συναισθηματική νοημοσύνη – Να χρησιμοποιήσουν συνεργατικές και επικοινωνιακές ικανότητες |
Διαδικασία |
Μέθοδος project , συνεργατική-βιωματική μάθηση, ερευνητικό-ανακαλυπτικό μοντέλο διδασκαλίας. Επεξεργασία κειμένων και ποιημάτων για τη Θεσσαλονίκη και δράσεις τοπικής ιστορίας, συνάντηση με λογοτέχνες, που έγραψαν για τη Θεσσαλονίκη – δραματοποιήσεις κειμένων. |
Αποτελέσματα |
Πολυμεσική παρουσίαση ενός κειμένου από τους μαθητές. |
Παραδοτέα |
Εκδήλωση παρουσίασης. |