Ο Sunny κάτι γυρεύει και στην Αφρική μας ταξιδεύει

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σχολικό έτος 2015-2016

 

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Ημερομηνία ……………………..

Αριθ. Πρωτ.  ……………………..

Σχ. Έτος: 2015-2016

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ:        3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:  Α/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσ/νίκης

ΤΗΛ.: 2310703788                                                       ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΕΥΟΣΜΟΣ-ΚΟΡΔΕΛΙΟ

FAX: 2310703980                                                                                                                  Email: 3dimevos@sch.gr

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 4                                        ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 48

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: ΤΑΞΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ                                                                                                  ΠΕ: 70

 

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

»Ο Sunny κάτι γυρεύει και στην Αφρική μας ταξιδεύει.»

 

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Περιβάλλον και Μνημεία, Αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικοί τόποι

 

 

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

   

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ

ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

   

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

ΝΕΡΑΤΖΗ ΜΥΡΤΩ

ΠΕ06

ΝΑΙ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

       

ΜΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ

ΠΕ06

ΝΑΙ

ΚΑΣΙΑΚΟΓΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΠΕ06

ΝΑΙ

ΖΑΠΟΥΝΙΔΗΣ ΘΩΜΑΣ

ΠΕ06

ΝΑΙ

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ :48      ΑΓΟΡΙΑ: 21  ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 27   ΤΑΞΗ: Δ1 & Δ2

ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ:   ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ: Δ1 & Δ2

 

Συνάντηση ομάδας:

 

ΗΜΕΡΑ: ΩΡΑ: ΤΟΠΟΣ:
ΠΕΜΠΤΗ 10.00 ΣΧΟΛΕΙΟ

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ (Αν όχι δημιουργήστε ένα εφέτος)


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
– Αφρική (Γεωγραφικά σύνορα-πολιτισμικά στοιχεία- φυσικές ομορφιές)

– Γνωριμία με το είδος σουρικάτα(Meerkat)  και τα συγγενικά είδη μαγκούστας (Mongoose).

–  Ανάδειξη των ηθικών αξιών και δεσμών της οικογένειας

 

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

Επιδιώκεται  οι μαθητές:

– να συνδέσουν διαθεματικά το αντικείμενο διδασκαλίας των αγγλικών με άλλα γνωστικά μαθήματα (π.χ. Μελέτη Περιβάλλοντος)

– να γνωρίσουν τα φυσικά περιβάλλοντα του είδους της σουρικάτας (ήρωα του λογοτεχνικού βιβλίου των αγγλικών) και γενικά της μαγκούστας

– να ξεφύγουν από τα στενά ευρωπαϊκά σύνορα και να γνωρίσουν- εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την Αφρικανική ήπειρο

–  να γνωρίζουν κάποια πολιτιστικά στοιχεία των περιοχών της Αφρικής μέσω χαρακτηριστικών μνημείων

– να καταλάβουν α) μέσα από την ιστορία του Meerkat Mail αλλά και β) μέσα από την παρατήρηση της ζωής του είδους μαγκούστα  την ηθική και ουσιαστική  σημασία της οικογένειας και των αξιών που αυτή πρεσβεύει.

 

 

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Θα ακολουθηθεί  η ενεργητική μάθηση μέσω της διαθεματικής και βιωματικής προσέγγισης:  Οι μαθητές σε συνεργασία με τους  διδάσκοντες και με καταιγισμό ιδεών και συνσχεδιασμό συσχετίζουν τον ηρώα της ιστορίας Meerkat Mail με τους εαυτούς τους και επισκέπτονται εικονικά διάφορες περιοχές της Αφρικής.  Συνταξιδεύουν μαζί του, ανακαλύπτουν τα γεωγραφικά σύνορα και πολιτισμικά-πολιτιστικά στοιχεία/χαρακτηριστικά των περιοχών της Αφρικής μαθαίνοντας παράλληλα μερικά στοιχεία βιοποικιλότητας του τόπου και γνωρίζουν μερικά από τα διάφορα είδη της μαγκούστας (mongoose) που ευδοκιμούν σε κάθε περιοχή  .

Θα ακολουθηθεί η συνεργατική-εργασία σε ομάδες/με τη μέθοδο project: Οι μαθητές θα επιμεριστούν τις εργασίες (σχεδιασμός, χώρες, γεωγραφικά όρια, χάρτες, συγκομιδή οπτικών, ακουστικών, γραπτών δεδομένων, μορφοποίηση  και επεξεργασία δεδομένων, ζωγραφιές, κτλ), και θα συνεισφέρουν συνεργατικά στο τελικό προϊόν (που θα είναι ένα διαδραστικό flipbook).

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Θα πραγματοποιηθεί οριζόντια συνεργασία μεταξύ των 4 υποτμημάτων  επιπέδων γλωσσομάθειας Αγγλικής (Δ1,Δ2,Δ3,Δ4). Το πρόγραμμα α) θα αυτοαξιολογηθεί από την έκαστη υποομάδα-τμήμα Αγγλικής και β) θα ετεροαξιολογηθεί η εργασία της κάθε υποομάδας από την ολομέλεια στην οποία θα παρουσιαστούν όλες οι εργασίες ώστε να συναποφασιστούν τα συνολικά δεδομένα πριν το τελικό προϊόν.

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ-ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ-ΑΓΓΛΙΚΑ-ΙΣΤΟΡΙΑ

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
(διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ

Διερεύνηση του θέματος, καταγραφή εργασιών  και επιμερισμός τους.

2ος ΜΗΝΑΣ

Συλλογή δεδομένων από εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά (national Geographic) και το διαδίκτυο.

3ος ΜΗΝΑΣ

Συλλογή δεδομένων από εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά (national Geographic) και το διαδίκτυο.

4ος ΜΗΝΑΣ

Πρώτο φιλτράρισμα δεδομένων από κάθε υποομάδα και αυτοαξιολόγηση.

5ος ΜΗΝΑΣ

– Ετεροαξιολόγηση με την παρουσίαση στην ολομέλεια (όλα τα 4 τμήματα παρόντα) και λήψη τελικών αποφάσεων.

Παραγωγή του διαδραστικού flipbook.

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων που θα υλοποιηθούν για τις ανάγκες του προγράμματος: ………

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάλογος  με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου διδασκόντων

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΤΑΞΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

ΝΕΡΑΤΖΗ ΜΥΡΤΩ