Η ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσα από τα μνημεία και τα κτίριά της

Παράρτημα 2.

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ημερομηνία: 18/11/2015

Αριθ. Πρωτ.  ……………………..

Σχ. Έτος: 2015-2016

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ          3ο Πειραματικό Δ.Σ. Ευόσμου

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     

ΤΗΛ. 2310 703788                                                         ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:  Εύοσμος Θεσσαλονίκης

FAX 2310 703980                                                                                          Email: mail@3dim-evosm.thess.sch.gr

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:  36                                            ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 307

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: Ταξίδης Χρήστος                                                                                       ΠΕ: 70

 

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

Η ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσα από τα μνημεία και τα κτίριά της

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

   

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ

ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

   

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

Ταξίδης Χρήστος

ΠΕ70

2

ΝΑΙ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

       

ΚΥΡΙΑΤΖΑΚΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ

ΖΙΩΓΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ

ΠΕ70

ΠΕ70

ΝΑΙ

ΝΑΙ

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : 48     ΑΓΟΡΙΑ: 21   ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 27

ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ:

√ Δ1 και Δ2

ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ:

 

 

Συνάντηση ομάδας:

 

ΗΜΕΡΑ: ΩΡΑ: ΤΟΠΟΣ:

Πέμπτη

11.45

Δ2 Τάξη

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ (Αν όχι δημιουργήστε ένα εφέτος)

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
Το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί, να έρθουν οι μαθητές σε επαφή και να γνωρίσουν την ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσω της ιστορίας των πιο σημαντικών μνημείων και κτιρίων της όπως:

  1. 1.       Μνημεία της αρχαίας ελληνικής ιστορίας
  2. 2.       Μνημεία της βυζαντινής ιστορίας
  3. 3.       Οθωμανικά μνημεία
  4. 4.       Κτίρια της νεότερης Ελλάδας
  5. 5.       Σχέση των μνημείων με ιστορικά γεγονότα
  6. 6.       Μουσεία (ονομασίες, τοποθεσία)

 

 

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

-Να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία της πόλης στο πέρασμα των αιώνων μέσω της ενασχόλησης με τα μνημεία της (αρχαία, ρωμαϊκά, βυζαντινά, οθωμανικά νεότερα).

-Να κατακτήσουν και να ανακαλούν ( δηλ. να δημιουργήσουν ένα κεφάλαιο σχετιζόμενο με την ιστορικότητα του οικείου περιβάλλοντός τους) γνώσεις σχετικές με την ιστορία της πόλης.

-Να εντοπίσουν και να κατονομάσουν διαφορές της πόλης του χθες και της σημερινής πόλης.

-Να ενεργοποιήσουν την κριτική & δημιουργική σκέψη τους, είτε για να σταθούν κριτικά απέναντι σε πράξεις ομοφύλων, είτε για να σεβαστούν και να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα του Άλλου.

-Να συνεργαστούν για να χρησιμοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο, ως εργαλεία γνώσης.

-να γνωρίσουν τα σημαντικότερα μνημεία της Θεσσαλονίκης και να τα συσχετίσουν με τις εκάστοτε ιστορικές περιόδους

Ειδικότερα:

  1. 1.       να γνωρίσουν το ρόλο που διαδραμάτισαν τα μνημεία αυτά στην ιστορία της πόλης και της χώρας (πολιτικά και ιστορικά γεγονότα)
  2. 2.       να επισημάνουν την τοποθεσία τους στην πόλη και τη σημασία της θέσης  και να αναγνωρίζουν την τοποθεσία τους στο χάρτη της πόλης
  3. 3.       να συνδέουν τα μνημεία με τον τρόπο ζωής των ανθρώπων και να αντλούν στοιχεία για τον πολιτισμό και τη θρησκευτική ζωή των προγόνων τους
  4. 4.       να αναπτύξουν ερευνητικό πνεύμα και διάθεση κριτικής στάσης
  5. 5.       να αναπτύξουν ενδιαφέρον και θετική στάση για την ιστορία του τόπου τους
  6. 6.       να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να έρθουν σε επαφή με ποικίλες μορφές έκφρασης.
  7. 7.       να εξοικειωθούν με τη χρήση των νέων τεχνολογιών

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Η υλοποίηση του προγράμματος είναι συνυφασμένη με το μάθημα της ιστορίας και θα λαμβάνει χώρα κάθε Τετάρτη για 2 ώρες.

Στοχεύουμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με φορείς όπως: α) με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και ειδικότερα με την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων κα Βιργινία Αρβανιτίδου, β) συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες τόσο του δήμου Κορδελιού-Ευόσμου όσο και του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης μας, γ) συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς  φορείς (μουσεία, οργανώσεις που ασχολούνται με ξεναγήσεις και περιηγήσεις στην πόλη κ.ά.)

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Γλώσσα: ανάπτυξη ειδικού λεξιλογίου, συνεντεύξεις, συγγραφή κειμένων

Ιστορία: αρχαία ελληνική ιστορία, βυζαντινή και νεότερη ιστορία

Μελέτη Περιβάλλοντος- Γεωγραφία: ένταξη και συσχέτιση πληροφοριών σε χωροχρονικό πλαίσιο

Νέες Τεχνολογίες: χρήση διαδικτύου, για συλλογή πληροφοριών και εικόνων, καταγραφή των δεδομένων,

Δημιουργία τράπεζας πληροφοριών, αξιοποίηση λογισμικών

Αισθητική Αγωγή: αυτοσχεδιασμοί και δραματοποίηση

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ
Ιστορική γραμμή-σύνδεση με την ιστορία (ίδρυση της πόλης, εξέλιξή της), ελληνιστικά χρόνια, δημιουργία χαρτών της πόλης τα ελληνιστικά χρόνια.
2ος ΜΗΝΑΣ Εισαγωγή στα ρωμαϊκά χρόνια: Καταγραφή των ρωμαϊκών μνημείων, επίσκεψη στη ρωμαϊκή αγορά, Ροτόντα, Καμάρα, παλάτι Γαλέριου, δημιουργία ιστορίας σε λογισμικό με θέμα το Γαλέριο.

 

 

3ος ΜΗΝΑΣ

Βυζαντινά μνημεία: επίσκεψη σε εκκλησίες (Όσιος Δαυίδ, Μονή Βλατάδων, Άγιος Νικόλαος Ορφανός, Αχειροποίητος), δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού με κάρτες.
4ος ΜΗΝΑΣ Οθωμανικά κτίρια: ιστορία τους, λειτουργία τους τότε και τώρα, εντοπισμός στην πόλη και επίσκεψη  σε μερικά από αυτά, χρήση του google maps με στόχο την εισαγωγή φωτογραφιών και πληροφοριών για τα συγκεκριμένα κτίρια.
5ος ΜΗΝΑΣ Παρουσίαση: Δημιουργία βίντεο ή έκθεσης με μνημεία από διαφορετικούς χρονικές περιόδους και την εξέλιξή τους στο χρόνο.

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων      05

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάλογος  με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

                  ΟI ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟI                                                      Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

 

Ταξίδης Χρήστος                                                      Ταξίδης Χρήστος

Ζιώγα Χρυσούλα

Κυριατζάκου Κωνσταντία