ΚΟΥΚΛΟ-δια-ΔΡΑΣΕΙΣ

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

×

Ημερομηνία ……………………..

Αριθ. Πρωτ.  ……………………..

Σχ. Έτος: 2015-2016

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ:  3ο ΠΔΣ Ευόσμου

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:  ΔΠΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης     ΓΡΑΦΕΙΟ: ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΤΗΛ.: 2310703788                                                                                         ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Εύοσμος

FAX: 2310703980                                                                                                                    Email : 3dimevos@gmail.com

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:  37                                                              ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 301

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: Ταξίδης Χρήστος                                                                                                     ΠΕ: 70

 

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :ΚΟΥΚΛΟ-δια-ΔΡΑΣΕΙΣ
(διάρκεια: από 15 φεβρουαρίου 2015 μέχρι 13 Ιουνίου 2016)

 

 

 

 

 

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

   

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ

ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

Χ

   

 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

1. Χατζή Παρασκευή 70   Ναι  
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ        
2.  Μπουσουλέγκα Αλεξάνδρα 32

 

  Ναι  
3.        
4.        
5.        
6.        

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : 23     ΑΓΟΡΙΑ: 11   ΚΟΡΙΤΣΙΑ:12

ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ: 1 τμήμα της Α’ τάξης (A2) ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ:  

 

Συνάντηση ομάδας:

ΗΜΕΡΑ: ΩΡΑ: ΤΟΠΟΣ:
Δευτέρα-Παρασκευή Στις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης, των Εικαστικών, της Φυσικής και Θεατρικής Αγωγής Τάξη

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ (Αν όχι δημιουργήστε ένα εφέτος)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
1. Γνωριμία με εργαλεία, υλικά, στάδια και τρόπους κατασκευής διαφόρων ειδών θεατρικής κούκλας.

2. Σύλληψη ή επιλογή χαρακτήρων, καθώς και ιδέας για το στήσιμο παράστασης.

3. Κατασκευή των ηρώων σε κούκλες και ενδυματολογική επιμέλεια. Κατασκευή σκηνογραφικού πλαισίου.

4. Παράλληλη συγγραφή του έργου ή διασκευή γνωστού έργου.

5. Εμψύχωση της κούκλας. Τρόποι κίνησης και ερμηνείας. Φωνές. Φωτισμοί.

6. Στήσιμο και ανέβασμα παράστασης.

7. Βιντεοσκόπηση παράστασης και αξιολόγησή της από τους ίδιους τους μαθητές(αυτοαξιολόγηση) καθώς και από τους μαθητές του άλλο τμήματος της Α δημοτικού (ετεροαξιολόγηση).

 

 

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΚΑΤΑ/ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ/ΕΣ ΝΑ:

–  βιώσουν το κουκλοθέατρο ως ένα μέσο ψυχαγωγίας

–  διευρύνουν την κοινωνικοποίηση τους

–  αφομοιώσουν ευκολότερα ηθικούς νόμους και κανόνες

–  αναπτύξουν ψυχικά ερεθίσματα

–  αναπτύξουν συναισθηματικά ερεθίσματα

–  αναπτύξουν  νοητικά ερεθίσματα

–  αναπτύξουν  γνωστικά  ερεθίσματα

–  αποτελέσουν πομπό δημιουργίας και όχι παθητικούς δέκτες

–  αναπτύξουν μέσα από την εμψύχωση και κίνηση της κούκλας τις κινητικές δεξιότητες τους

–  συσφίξουν τις σχέσεις τους με τον δάσκαλο

–  δώσουν στον δάσκαλο τη δυνατότητα να διεισδύσει στον εσωτερικό τους κόσμο (κουκλες=εξομολογητές παιδιών)

– συνεργαστούν για να παραγάγουν ένα κοινό αποτέλεσμα.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Θα ακολουθηθεί  η ενεργητική μάθηση: Οι μαθητές σε συνεργασία με τους  διδάσκοντες και με καταιγισμό ιδεών και συνσχεδιασμό δημιουργούν το παραγόμενο σενάριο και μαθαίνουν μέσα από την πράξη τα πολλαπλά οφέλη του κουκλοθέατρου.

Θα ακολουθηθεί  η βιωματική προσέγγιση: Οι μαθητές παίζουν οι ίδιοι τις κούκλες, δοκιμάζουν, πειραματίζονται, δίνουν ζωή με τις φωνές τους, πλάθουν το δικό τους σενάριο ζωντανά.

Θα ακολουθηθεί η συνεργατική-εργασία σε ομάδες/με τη μέθοδο project: Οι μαθητές θα επιμεριστούν τις εργασίες (σκηνές του συνολικού σεναρίου) και θα συνεισφέρουν συνεργατικά και στο τελικό προϊόν (κούκλες-ρόλοι-παράσταση).

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Θα πραγματοποιηθεί αρχικά οριζόντια συνεργασία με το άλλο τμήμα που α) θα αποτελέσει και το τμήμα ετεροαξιολόγησης και β) θα αποδειχθεί το κοινό στο οποίο οι μαθητές-δημιουργοί του ενός τμήματος θα παρουσιάσουν το αποτέλεσμά τους στους μαθητές-θεατές του άλλου τμήματος

Επιπρόσθετα μπορεί η τελική παράσταση να παιχτεί: α)και σε άλλες τάξεις του σχολείου μας. β) στο όμορο Νηπιαγωγείο (2ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου)

 

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΓΛΩΣΣΑ,  ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ,  ΜΟΥΣΙΚΗ,  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος  ΜΗΝΑΣ

 Τι είναι κουκλοθέατρο/είδη κουκλοθέατρου/οι κούκλες άλλοτε και τώρα.

Γνωριμία με εργαλεία, υλικά, στάδια και τρόπους κατασκευής διαφόρων ειδών θεατρικής κούκλας Σύλληψη ή Επιλογή χαρακτήρων, καθώς και ιδέας για το στήσιμο παράστασης.

 

2ος ΜΗΝΑΣ Δημιουργία κουκλοθεατρικού έργου/ανάγνωση ιστορίας και παράλληλη συγγραφή του έργου ή διασκευή γνωστού  έργου /αναγνώριση χαρακτήρων/Κατασκευή των ηρώων σε κούκλες και ενδυματολογική επιμέλεια. Κατασκευή σκηνογραφικού πλαισίου.

3ος ΜΗΝΑΣ

 Εμψύχωση της κούκλας. Τρόποι  κίνησης και ερμηνείας. Φωνές . Φωτισμοί . Μουσική

4ος ΜΗΝΑΣ  Στήσιμο και Ανέβασμα Παράστασης

 

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων      1-2

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάλογος  με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

 

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ                                                      Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ