Εκπαιδευτική Ρομποτική

Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας για τον όμιλο. Δυστυχώς δεν είναι δυνατό να συμμετέχουν περισσότερα από 16 παιδιά. Η επιλογή των παιδιών βασίστηκε σε κριτήρια ομοιογένειας της ομάδας, σύμπτωσης με τις απαιτήσεις του διαγωνιστικού μέρους του ομίλου και απόδοσης στη γραπτή δοκιμασία και σε καμμία περίπτωση δεν έχει αξιολογικό χαρακτήρα. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΟ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΝΕΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ και ΘΕΑΤΡΟΥ και θα έχουν προτεραιότητα (εφ’ όσον δε συμμετέχουν σε άλλον όμιλο). ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΕ ONLINE μέχρι ΚΑΙ την ΚΥΡΙΑΚΗ στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Μην ξεχνάτε πως τα παιδιά της Δ’ Δημοτικού διατηρούν το δικαίωμα συμμετοχής τους στους ομίλους ρομποτικής και στην Ε’ και στη ΣΤ’ τάξη. Ιδιαίτερα τέλος θέλουμε να ευχαριστήσουμε τα κορίτσια που συμμετείχαν στη διαδικασία επιλογής, τα οποία συγχαίρουμε για το ενδιαφέρον τους στην Εκπαιδευτική Ρομποτική και τα παροτρύνουμε να συνεχίσουν να ασχολούνται με θέματα επιστήμης και τεχνολογίας.

Οι συναντήσεις ξεκινούν την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου.

ΟΝΟΜΑΤΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ/ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΣΩΝ

    1. Βότσης Σάββας (ΣΤ’)

    2. Ελματζίδου Μαρία (ΣΤ’)

    3. Ίμπρα Αρμάντο (ΣΤ’)

    4. Μαξιμένκο Κωνσταντίνος (ΣΤ’)

    5. Μαρίνος Ιωάννης – Μάριος (ΣΤ’)

    6. Ράδος Λάζαρος (ΣΤ’)

    7. Σιδέρης Νικόλαος (ΣΤ’)

    8. Αγγέλου Ραφαήλ – Πανορμίτης (Ε’)

    9. Βαρκιανός Χρήστος (Δ’)

    10. Γκανέλας Στυλιανός (Δ’)

    11. Θεοχαρίδης Άγγελος (Δ’)

    12. Μπαργιώτης Νικόλαος (Δ’)

    13. Τζουκμάνης Χρήστος (Δ’)

    14. Ψωμάς Κωνσταντίνος (ΣΤ’)

    15. Γαϊτανίδης Γιώργος (ΣΤ’)

    16. Παρασίδης Λάζαρος (Ε’)

 

Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Προπονητής: ΤΣΙΝΤΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ΠΕ 70)

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο όμιλος εκπαιδευτικής ρομποτικής απευθύνεται σε 12-16 παιδιά των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων (με προτεραιότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες που παρακολούθησαν πέρισυ τον όμιλο) και θα λειτουργεί κάθε Πέμπτη 14:15’ – 15:00’ και Παρασκευή 14:15’ – 15:45’ μ.μ.

Στόχοι του ομίλου είναι η επαφή των παιδιών με τον οπτικό προγραμματισμό, η ανάπτυξη ερευνητικού ενδιαφέροντος, η ενίσχυση της διερευνητικής και διαθεματικής μάθησης, η μελέτη της επιστήμης και της τεχνολογίας, η ελεύθερη έκφραση και η ανάπτυξη της συνεργατικότητας, της δημιουργικότητας και φαντασίας των παιδιών. Παράλληλα οικοδομούνται ηθικές αρχές και αξίες καθώς και διαπροσωπικές – επικοινωνιακές ικανότητες.

Ο Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής θα συμμετάσχει σε δύο διαγωνισμούς. Το δεύτερο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής (που διοργανώνει το Πειραματικό Γυμνάσιο Νεάπολης – συνήθως τον Νοέμβριο) και στο First Lego League (FLL – συνήθως αρχές Μαρτίου), εκδήλωση με χαρακτήρα διαγωνισμού η οποία περιλαμβάνει τρεις τομείς: 1. Project με θέμα την εκπαίδευση και την επινόηση τρόπων διευκόλυνσης της μάθησης, 2. την καλλιέργεια και την οικοδόμηση αξιών ομαδικού πνεύματος και συνεργασίας και 3. την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός robot σε συγκεκριμένη πίστα το οποίο έχει να επιτελέσει διάφορες αποστολές. Σημειωτέον ότι στόχος στους διαγωνισμούς ΔΕΝ αποτελεί η διάκριση-βράβευση αλλά η ανάπτυξη υπευθυνότητας, ηθικών αρχών και αξιών ευγενούς άμιλλας και η δημιουργία εσωτερικών κινήτρων για μάθηση και αυτενέργεια.

Κατά τις συναντήσεις τα παιδιά θα εργάζονται σε επιμέρους ομάδες και στη συνέχεια θα συγκροτούνται σε ολομέλεια στην οποία θα παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους.

Oι γονείς και τα παιδιά να είναι προετοιμασμένα για επιπλέον ώρες εργασίας εκτός σχολικού ωραρίου, ακόμα και Σαββατοκύριακα (ειδικά όσο πλησιάζουν οι μέρες των διαγωνισμών), καθώς και για την προμήθεια υλικών που τυχόν χρειαστούν.

Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έρθουν σε επαφή με ειδικούς της ρομποτικής και γενικότερα της τεχνολογίας, με τοπικούς φορείς ανάλογα με το θέμα του διαγωνισμού καθώς και με εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων.

 

ΤΙΤΛΟΣ ΟΜΙΛΟΥ

Εκπαιδευτική Ρομποτική (core values, project, programming and building)

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ

ΤΣΙΝΤΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΟΣ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ

Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

ΤΑΞΗ

Δ’ – Ε’ – ΣT’

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

12-16

ΣΤΟΧΟΙ

Επαφή με τον οπτικό προγραμματισμό.Ανάπτυξη ερευνητικού ενδιαφέροντος.Ενίσχυση της διερευνητικής και διαθεματικής μάθησηςΕνίσχυση στη μελέτη της επιστήμης και της τεχνολογίας.Ενίσχυση της ελεύθερης έκφρασης και της ανάπτυξης της δημιουργικότητας και φαντασίας.
Ενίσχυση της ομαδοσυνεργατικότητας.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ

Όμιλος εκπαιδευτικής ρομποτικής και συμμετοχή στον διαγωνισμό FLL Greece. Περιλαμβάνει τρεις τομείς: 1. Project με θέμα την εκπαίδευση και την επινόηση τρόπων διευκόλυνσης της μάθησης, 2. την καλλιέργεια και την οικοδόμηση αξιών ομαδικού πνεύματος και συνεργασίας και 3. την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός robot σε συγκεκριμένη πίστα το οποίο έχει να επιτελέσει διάφορες αποστολές.Κατά τις συναντήσεις τα παιδιά θα εργάζονται σε επιμέρους ομάδες και στη συνέχεια θα συγκροτούνται σε ολομέλεια στην οποία α παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους.Σε γενικές γραμμές θα ακολουθηθεί η παρακάτω δομή (ανά εβδομάδα):1. Δημιουργία ομάδας – CoreValues2. Εισαγωγή στην Ρομποτική3. Παρουσίαση kit LegoMindstorm Ev34.Παρουσίαση προγράμματος (software) απόδοσης κινητικής συμπεριφοράς στο Ρομπότ.5. Παρουσίαση απαιτήσεων διαγωνισμού – χωρισμός υποομάδων.6-18. Εργασία στο Project, την κατασκευή του ρομπότ και τον προγραμματισμό του.19. Συμμετοχή στο Διαγωνισμό.20. Απολογισμός

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ

3

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

LegoMindstorm EV3 software

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

Παραγόμενη συσκευή (έργο) ανάλογα με το θέμα του διαγωνισμού.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ κ.λπ.

Συμμετοχή σε διαγωνισμό ρομποτικής. Στα πλαίσια του project οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με ειδικούς της ρομποτικής και γενικότερα της τεχνολογίας, με τοπικούς φορείς ανάλογα με το θέμα του διαγωνισμού καθώς και με εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων.

ΑΛΛΟ