Μαθαίνω Σκάκι

Δημιουργήθηκαν δύο τμήματα τα οποία θα λειτουργούν κάθε Τετάρτη 14:15-15:40 και κάθε Πέμπτη 14:15-15:40.

Οι συμμετέχοντες/ουσες στον όμιλο είναι οι παρακάτω:

ΤΕΤΑΡΤΗ(14.15-15.40)

ΑΓΟΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΔΡΟΣΟΥ ΡΑΦΑΗΛΙΑ
ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΚΑΜΠΕΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΜΑΡΜΑΡΙΔΟΥ ΕΡΙΕΤΑ
ΜΑΤΣΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΜΠΑΤΟΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΜΠΟΥΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ
ΠΑΝΑ ΘΕΟΦΑΝΩ
ΠΑΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΡΙΜΠΙΝΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΡΙΜΠΙΝΙΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΕΜΠΤΗ(14.15-15.40)

ΑΒΡΑΜΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΑΚΡΙΒΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΜΕΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΑΝΔΡΟΣ
ΠΑΤΣΑ ΣΑΛΒΙ
ΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ
ΣΥΝΙΩΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΧΩΛΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ

ΖΑΠΟΥΝΙΔΗΣ ΘΩΜΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ

ΣΚΑΚΙ

ΤΑΞΗ

Α’-Γ’

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

(Αν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 20 αιτιολογήστε γιατί)

 

ΣΤΟΧΟΙ

Οι γενικοί στόχοι του ομίλου είναι οι ακόλουθοι:–         Γνωριμία με το σκάκι και την ιστορία του-         Εκμάθηση των βασικών κινήσεων-         Κατανόηση βασικών στρατηγικών

–         Γνωριμία με το αγωνιστικό σκάκι

Οι επιμέρους στόχοι αποσκοπούν στην ανάπτυξη και καλλιέργεια:

–         Της υπομονής και της πειθαρχίας

–         Κοινωνικοποίησης από μικρή ηλικία

–         κριτικής σκέψη (ο σκακιστής ασκείται στην παρατήρηση, κάνει συγκρίσεις, κατηγοριοποιήσεις, ιεραρχήσεις, υποθέσεις-προβλέψεις, αναλύσεις και επαληθεύσεις)

–         Τη μνήμης

–         Της λογικομαθηματικής σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων

–         Της δημιουργικής φαντασίας

–         Του ήθος

–         Της αυτοτέλειας του σκακιστή

–         Της διάρκειας πνευματικής συγκέντρωσης-αυτοσυγκέντρωσης- και απόδοσης έργου

–         Την ικανότητα εργασίας με ερευνητικό και επιστημονικό τρόπο

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ

1)      Ιστορία του σκάκι2)      Ηθικές αξίες(σεβασμός και αναγνώριση αντιπάλου)3)      Η σκακιέρα και τα πιόνια4)      Ορολογία(ματ, σαχ, πατ κλπ)

5)      Εκμάθηση κινήσεων-κανόνες

6)      Βασικές στρατηγικές στην αρχή, μέση και φινάλε παρτίδων

7)      Καταγραφή κινήσεων σε παρτιδόφυλλο

8)      Αγωνιστικό σκάκι – εσωτερικό πρωτάθλημα

9)      Συμμετοχή σε σχολικούς αγώνες

10)   Ζωντανή παρτίδα επίδειξης με πιόνια τα ίδια τα παιδιά

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

–         ΕΠΙΤΟΙΧΙΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΣΚΑΚΙΕΡΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ-         12 ΣΚΑΚΙΕΡΕΣ ΜΕ ΠΙΟΝΙΑ-         ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΟ-         ΒΙΒΛΙΑ ΣΚΑΚΙ

–         ΠΑΡΤΙΔΟΦΥΛΛΑ

–         ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΣΚΑΚΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

–         ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΚΛΗΡΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ (ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ) ΤΟΥΡΝΟΥΑ

–         O ΖΑΤΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΔΑΣΟΣ (Υλικό του Kasparov Chess Foundation που θα μας διατεθεί μέσω της Ένωσης Σκακιστών Θεσσαλονίκης)

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

–           Συμμετοχή (ανάλογα με την πρόοδο) στα ομαδικά και ατομικά πρωταθλήματα σκάκι που διοργανώνονται κάθε έτος.-           Διοργάνωση ενός αγώνα επίδειξης στο τέλος της χρονιάς με ζωντανά πιόνια (Τα παιδιά τα παριστάνουν τα κομμάτια πάνω σε μια γιγάντια πραγματικά σκακιέρα)-          Σκακιστικές κατασκευές (Σκακιέρες, ζωγραφιές, πλαστελίνη, συναρμολόγηση σκακιέρας και κομματιών LEGO)

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ κ.λπ.

–           Συνεργασία με σκακιστικό όμιλο-           Συνεργασία με την Ένωση Σκακιστικών Σωματείων Βορείου Ελλάδος-           Πιθανή συνεργασία με τον τοπικό Δήμο για τη διοργάνωση τουρνουά σκάκι με έπαθλα.-           Πιθανή επίσκεψη γνωστών σκακιστών στο σχολείο για αγώνες επίδειξης (Σιμουλτανέ)