Δημιουργήθηκαν δύο τμήματα τα οποία θα λειτουργούν κάθε Τετάρτη 14:15-15:40 και κάθε Πέμπτη 14:15-15:40.
Οι συμμετέχοντες/ουσες στον όμιλο είναι οι παρακάτω:
ΤΕΤΑΡΤΗ(14.15-15.40) |
ΑΓΟΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
ΔΡΟΣΟΥ ΡΑΦΑΗΛΙΑ |
ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ |
ΚΑΜΠΕΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ |
ΜΑΡΜΑΡΙΔΟΥ ΕΡΙΕΤΑ |
ΜΑΤΣΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ |
ΜΠΑΤΟΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ |
ΜΠΟΥΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ |
ΠΑΝΑ ΘΕΟΦΑΝΩ |
ΠΑΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ |
ΡΙΜΠΙΝΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ |
ΡΙΜΠΙΝΙΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ |
ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
ΠΕΜΠΤΗ(14.15-15.40) |
ΑΒΡΑΜΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ |
ΑΚΡΙΒΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ |
ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
ΜΕΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ |
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΑΝΔΡΟΣ |
ΠΑΤΣΑ ΣΑΛΒΙ |
ΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ |
ΣΥΝΙΩΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ |
ΧΩΛΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ |
ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ |
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ |
ΖΑΠΟΥΝΙΔΗΣ ΘΩΜΑΣ |
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ |
ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ |
ΣΚΑΚΙ |
ΤΑΞΗ |
Α’-Γ’ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ (Αν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 20 αιτιολογήστε γιατί) |
|
ΣΤΟΧΟΙ |
Οι γενικοί στόχοι του ομίλου είναι οι ακόλουθοι:– Γνωριμία με το σκάκι και την ιστορία του- Εκμάθηση των βασικών κινήσεων- Κατανόηση βασικών στρατηγικών
– Γνωριμία με το αγωνιστικό σκάκι Οι επιμέρους στόχοι αποσκοπούν στην ανάπτυξη και καλλιέργεια: – Της υπομονής και της πειθαρχίας – Κοινωνικοποίησης από μικρή ηλικία – κριτικής σκέψη (ο σκακιστής ασκείται στην παρατήρηση, κάνει συγκρίσεις, κατηγοριοποιήσεις, ιεραρχήσεις, υποθέσεις-προβλέψεις, αναλύσεις και επαληθεύσεις) – Τη μνήμης – Της λογικομαθηματικής σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων – Της δημιουργικής φαντασίας – Του ήθος – Της αυτοτέλειας του σκακιστή – Της διάρκειας πνευματικής συγκέντρωσης-αυτοσυγκέντρωσης- και απόδοσης έργου – Την ικανότητα εργασίας με ερευνητικό και επιστημονικό τρόπο |
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ |
1) Ιστορία του σκάκι2) Ηθικές αξίες(σεβασμός και αναγνώριση αντιπάλου)3) Η σκακιέρα και τα πιόνια4) Ορολογία(ματ, σαχ, πατ κλπ)
5) Εκμάθηση κινήσεων-κανόνες 6) Βασικές στρατηγικές στην αρχή, μέση και φινάλε παρτίδων 7) Καταγραφή κινήσεων σε παρτιδόφυλλο 8) Αγωνιστικό σκάκι – εσωτερικό πρωτάθλημα 9) Συμμετοχή σε σχολικούς αγώνες 10) Ζωντανή παρτίδα επίδειξης με πιόνια τα ίδια τα παιδιά |
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ |
4 |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ |
– ΕΠΙΤΟΙΧΙΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΣΚΑΚΙΕΡΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ- 12 ΣΚΑΚΙΕΡΕΣ ΜΕ ΠΙΟΝΙΑ- ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΟ- ΒΙΒΛΙΑ ΣΚΑΚΙ
– ΠΑΡΤΙΔΟΦΥΛΛΑ – ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΣΚΑΚΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ – ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΚΛΗΡΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ (ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ) ΤΟΥΡΝΟΥΑ – O ΖΑΤΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΔΑΣΟΣ (Υλικό του Kasparov Chess Foundation που θα μας διατεθεί μέσω της Ένωσης Σκακιστών Θεσσαλονίκης) |
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ |
– Συμμετοχή (ανάλογα με την πρόοδο) στα ομαδικά και ατομικά πρωταθλήματα σκάκι που διοργανώνονται κάθε έτος.- Διοργάνωση ενός αγώνα επίδειξης στο τέλος της χρονιάς με ζωντανά πιόνια (Τα παιδιά τα παριστάνουν τα κομμάτια πάνω σε μια γιγάντια πραγματικά σκακιέρα)- Σκακιστικές κατασκευές (Σκακιέρες, ζωγραφιές, πλαστελίνη, συναρμολόγηση σκακιέρας και κομματιών LEGO) |
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ κ.λπ. |
– Συνεργασία με σκακιστικό όμιλο- Συνεργασία με την Ένωση Σκακιστικών Σωματείων Βορείου Ελλάδος- Πιθανή συνεργασία με τον τοπικό Δήμο για τη διοργάνωση τουρνουά σκάκι με έπαθλα.- Πιθανή επίσκεψη γνωστών σκακιστών στο σχολείο για αγώνες επίδειξης (Σιμουλτανέ) |