ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εκπαιδευτικοί: ΜΙΧΑΗΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΚΟΥΤΑΛΑΚΙΔΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΜΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Μέσα από το πρόγραμμα επιδιώκεται οι μαθητές/-τριες να:
- κατανοήσουν τα προβλήματα διαχείρισης απορριμμάτων
- διακρίνουν εννοιολογικά τους όρους ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση
- καλλιεργήσουν μια νέα οικολογική και κοινωνική συνείδηση
- διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά την τοπική πραγματικότητα
- αξιοποιούν τα υλικά προς όφελος του συγκείμενου στο όποιο οι ίδιοι ανήκουν
ΣΤΟΧΟΙ:
Οι μαθητές/-τριες επιδιώκεται:
Γνωστικοί:
- να αποκτήσουν γνώσεις ως προς την διαχείριση απορριμμάτων (συλλογή, μεταφορά, τελική διάθεση)
- να γνωρίσουν την τοπική πραγματικότητα τους και να καταγράψουν προβλήματα ή καλές πρακτικές ως προς τη φιλική προς το περιβάλλον διαχείριση των απορριμμάτων
- να αναγνωρίζουν τα ανακυκλώσιμα υλικά
- να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών
Συναισθηματικοί:
- να προβληματιστούν με την τρέχουσα κατάσταση που ισχύει στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων
- να ευαισθητοποιηθούν στα θέματα του περιορισμού του όγκου των σκουπιδιών, της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών
- να εκτιμήσουν την αξία των υλικών (πως από κάτι άσχημο και άχρηστο μπορεί να προκύψει κάτι όμορφο και χρήσιμο)
- να βιώσουν ποικίλα συναισθήματα, θετικά και αρνητικά, και να μπορέσουν να τα διοχετεύουν/εκφράζουν δημιουργικά
Ψυχοκινητικοί:
- να γίνουν ικανοί να συνεργάζονται σε ομάδες
- να αποκτήσουν ατομική/συλλογική ευθύνη και να αναλάβουν ατομική/συλλογική δράση
- να εκφραστούν εικαστικά δημιουργώντας κατασκευές από άχρηστα υλικά, μέσω διαφόρων εικαστικών τεχνικών.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
- Καταιγισμός ιδεών. Οι μαθητές αποτυπώνουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους όσον αφορά στις έννοιες «σκουπίδια», «ανακύκλωση», επαναχρησιμοποίηση» στον ασπροπίνακα. Ακολουθεί κατηγοριοποίηση ενοτήτων και χωρισμός ομάδων.
- Ομαδοσυνεργατική. Οι μαθητές χωρισμένοι σε μικρές ομάδες αναλαμβάνουν να εντοπίσουν πληροφορίες για συγκεκριμένες θεματικές που προκύπτουν. Προτείνουν και υλοποιούν δραστηριότητες.
- Έρευνα πεδίου. Οι μαθητές καταγράφουν στοιχεία του περιβάλλοντός τους παρατηρώντας τι ισχύει όσον αφορά στη διαχείριση σκουπιδιών στο σπίτι, το σχολείο, την γειτονιά τους.
- Περιβαλλοντική φιλοσοφία «Landart»: Υποστήριξη της ψυχικής έκφρασης μέσω της δημιουργικής δραστηριότητας που βασίζεται σε αξιοποίηση πρώτων υλών, φυσικών ή μη, προερχόμενων από το οικείο περιβάλλον.
ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ:
1ος μήνας |
|
2ος μήνας |
|
3ος μήνας |
|