Στοματική Υγιεινή – A’ τάξη

Εκπαιδευτικός: Μαριόλα Μαρία

 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Υποθέματα

1. Ηλικία και δοντάκια.

2.Ορθό βούρτσισμα-συχνότητα

3.Ασθένειες των δοντιών

4.Βλαβερές τροφές για την υγεία των δοντιών, δόντια ζώων…)

Παιδαγωγικοί Στόχοι

Το πρόγραμμα εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια για την προαγωγή αγωγής υγείας στο σχολείο. Επιδίωξη του προτεινόμενου προγράμματος είναι η ανάπτυξη μέσα από τα μαθήματα φυσικής αγωγής και μέσα από τη διαθεματική προσέγγιση του σχολικού προγράμματος τα παιδιά:

  • Να αποκτήσουν εμπειρία και γνώση στα κύρια θέματα που σχετίζονται με την υγεία, τη στοματική υγιεινή (στοματική κοιλότητα, δόντια, τι πρέπει να τρώνε για να έχουν γερά δόντια, ποιες τροφές καταστρέφουν τα δόντια, σε ποιες τροφές βρίσκεται ‘κρυμμένη’ η ζάχαρη).
  • Να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα της ατομικής υγιεινής και να καταλάβουν ότι η υγεία του καθενός αποτελεί πρωτίστως προσωπική ευθύνη.
  • Να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα λήψης κατάλληλων προληπτικών μέτρων για μια καλή στοματική υγεία (τήρηση των κανόνων ατομικής καθαριότητας σώματος και στοματικής υγιεινής, τακτικός έλεγχος των δοντιών από τον οδοντίατρο, καθαρισμός ή φθορίωση δοντιών).

Στόχοι:

● Να γνωρίσουν τα παιδιά τις αρρώστιες των δοντιών.

● Μέσα από διάφορες δραστηριότητες να μάθουν τρόπους για την προστασία και καθαριότητα των δοντιών.

● Μαθαίνουν την ονομασία του κάθε δοντιού και το ρόλο του.

● Να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και αξίες προς τον υγιεινό και δραστήριο τρόπο ζωής.

● Να τηρούν τους κανόνες ασφαλείας στη ζωή, στο παιχνίδι, στην άθληση ώστε να διατηρείται άρτια και υγιής η σωματική τους κατάσταση

●Να ενημερωθούν επιστημονικά για τη Στοματική υγιεινή.

 Μεθοδολογία υλοποίησης Προγράμματος

 Διαθεματική προσέγγιση

Μέσα από διάφορες δραστηριότητες προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές να πετύχουν τους στόχους που έχουμε θέσει.

Γλώσσα

Καλλιεργούμε τις δεξιότητες της γραφής-ομιλίας

●  Συζητάμε για διαφημίσεις που έχουν σχέση με προϊόντα που βοηθούν στη στοματική υγιεινή

●  φτιάχνουμε τις δικές μας διαφημίσεις (προφορικές και γραπτές)

●  Γράφουν το δικό τους παραμύθι με ανάλογο θέμα

● Ετοιμάζουν μια συνέντευξη που θα πραγματοποιηθεί με την επίσκεψη ενός οδοντιάτρου στο χώρο του Σχολείου

Μαθηματικά

Φτιάχνουν και λύνουν προβλήματα σε σχέση με τον αριθμό των δοντιών (πόσα χαλάνε, πόσα μένουν υγιή) που αφορά αναλογίες ή κάποιο άλλο μαθηματικό κεφάλαιο της αντίστοιχης τάξης.

Αισθητική Αγωγή

● Εικονογραφούν το παραμύθι που θα φτιάξουν

●  Κατασκευάζουν διάφορα ταμπλό που απεικονίζουν δόντια, οδοντοστοιχίες, προϊόντα καθαρισμού των δοντιών, βλαβερά και ωφέλιμα τρόφιμα για τα δόντια

● Φτιάχνουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι (σαν το φιδάκι, αν συναντήσεις-με το ζάρι- ζαχαρωτά ή χαλασμένα δόντια χάνεις τη σειρά σου

● Παιχνίδια που όποιος κερδίζει δικαιούται και ένα δοντάκι και φτιάχνει σταδιακά μια οδοντοστοιχία (αυτός που θα τη ολοκληρώσει πρώτος είναι και ο νικητής)

Θεατρική Αγωγή

Μοιράζονται ρόλοι και ακολουθεί δραματοποίηση του παραμυθιού ή κάποιας από τις διαφημίσεις τους. Αξιοποιείται το παραμύθι: Η Δόνα η Τερηδόνα

Μουσική

Μπορούν να γράψουν στίχους για μια διαφήμιση ή για το παραμύθι τους και να σκεφτούν μια μελωδία, ώστε να τους μελοποιήσουν

Διαδικασία εκτίμησης του Προγράμματος   βάσει των  στόχων  που τέθηκαν

Η αξιολόγηση θα γίνει και θα μετρηθούν: Ο βαθμός συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, οι ερωτήσεις που απαντήθηκαν στα φύλλα εργασίας, πληροφορίες που πήραν οι μαθητές με τη Στοματική Υγιεινή, καλλιεργήθηκε θετική στάση ως προς τη Στοματική Υγιεινή.