Kidblog: Δημιουργία ψηφιακής κοινότητας μάθησης και επικοινωνίας

ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΕΔΙΟΥ/ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Τάξη: Στ2

Εκπαιδευτικοί: Κνάβας Οδυσσέας (ΠΕ70).

ΘΕΜΑ: « Kidblog: Δημιουργία ψηφιακής κοινότητας μάθησης και επικοινωνίας»

 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: (στόχοι, μεθοδολογία, αξιολόγηση)

Χρησιμοποιώντας το λογισμικό kidblog ο εκπαιδευτικός της τάξης δημιουργεί μια Διαδικτυακή Τάξη που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή και μαθήτρια να δημιουργήσει το δικό του ιστότοπο – blog μέσα σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον – απόρρητο, χωρίς διαφημίσεις – όπου ο εκπαιδευτικός διατηρεί τον πλήρη έλεγχο στα μαθητικά blog αλλά και στους λογαριασμούς των χρηστών.

Επισκεφτείτε την κοινότητά μας: http://kidblog.org/ST2experimental/.

Γενικός στόχος:

Ψηφιακός γραμματισμός μέσω της δυνατότητας έκφρασης σε ένα πλούσιο πολυμεσικό και διαδραστικό περιβάλλον.

Ειδικότεροι στόχοι:

–          Δημιουργία συζητήσεων μεταξύ όλων των μελών της τάξης.

–          Επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό εκτός σχολικού ωραρίου με στόχο την ανατροφοδότηση του μαθησιακού περιεχομένου.

–          Εξάσκηση δεξιοτήτων γραφής.

–          Δημοσίευση εργασιών μαθητών και μαθητριών με πολυμεσικό περιεχόμενο

–          Διαμοιρασμός πληροφοριών και μαθησιακού υλικού.

Μεθοδολογία – αξιολόγηση:

Η κοινότητα διαμορφώνεται πλήρως από τον εκπαιδευτικό της τάξης:

– Οι εκπαιδευτικοί δημιουργούν μια ψηφιακή τάξη καθώς και τους λογαριασμούς των χρηστών και έτσι έχουν τον έλεγχο όλων των blogs των μαθητών/τριών.

–  Τα blogs των μαθητών/τιών είναι ιδιωτικά από προεπιλογή και μπορούν να προβληθούν μόνο στους συμμαθητές και στον εκπαιδευτικό. Πρέπει κάποιος να γνωρίζει την ηλεκτρονική διεύθυνση για να «δει» την κοινότητα. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να επέμβει στις αναρτήσεις, να τις διαγράψει , να τις διαμορφώσει. Ταυτόχρονα υπάρχει από προεπιλογή απαγόρευση ακατάλληλου περιεχομένου.

– Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσθέσουν (με κωδικό πρόσβασης) γονείς και επισκέπτες στην κοινότητα.

– Ρυθμίσεις απορρήτου μπλοκάρουν αυτόκλητα σχόλια από εξωτερικές πηγές.

– το Kidblog είναι πλήρως συμβατό με το πρωτόκολλο COPPA και δεν απαιτεί προσωπικές πληροφορίες από τους μαθητές και τις μαθήτριες.

– Οι χρήστες μπορούν να «ενσωματώνουν» υλικό από όλες τις web 2.0 εφαρμογές.

– – Ο εκπαιδευτικός μπορεί να διατηρεί e-portfolio για κάθε μέλος και να αξιολογεί το περιεχόμενο ανάλογα με τους διδακτικούς στόχους ανά γνωστικό αντικείμενο.