Ολυμπιάδα ανάγνωσης Αγγλικών Λογοτεχνικών βιβλίων

ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΕΔΙΟΥΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Τάξη: ΣΤ1/Αγγλικών

Εκπαιδευτικός: Αικατερίνη Καϊκτσή, ΠΕ06

ΘΕΜΑ: «Ολυμπιάδα ανάγνωσης Αγγλικών Λογοτεχνικών βιβλίων»

 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ (στόχοι, μεθοδολογία, αξιολόγηση)

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας μέσα από Λογοτεχνικά κείμενα στο πρώτο τμήμα της ΣΤ τάξης του 3ου  Πρότυπου Πειραματικού Δημ. Σχ. Ευόσμου, οι μαθητές ήρθαν αρχικά σε επαφή με το βιβλίο Miss Daisy is Crazy του συγγραφέα Dan Gutman. Το βιβλίο αυτό είναι το πρώτο βιβλίο της σειράς Μy Weird School.

Μέσα από αυτό το βιβλίο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους μαθητές και τη δασκάλα ενός σχολείου της Αμερικής καθώς και όλες τις αξιοθαύμαστες καταστάσεις που λαμβάνουν χώρα σε αυτό το ιδιαίτερο σχολείο, μέσα από τα μάτια ενός μαθητή. Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός -μετά από το έντονο ενδιαφέρον των μαθητών να γνωρίσουν και τα υπόλοιπα βιβλία της σειράς- οργάνωσε την Ολυμπιάδα ανάγνωσης. Αγόρασε (για λογαριασμό της δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου) τα υπόλοιπα 20 Αγγλικά βιβλία της σειράς Μy Weird School, καθώς και τα δώδεκα βιβλία της δεύτερης σειράς Μy Weird School Daze του ίδιου συγγραφέα. Οι μαθητές της τάξης μπορούν να δανείζονται εβδομαδιαία όσα βιβλία επιθυμούν, με την υποχρέωση να γράψουν στο τέλος δυο «Λογοτεχνικές κριτικές» που θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του σχολείου, έτσι ώστε να κεντρίσουν το ενδιαφέρον και των υπολοίπων μαθητών του σχολείου να γνωρίσουν τα βιβλία της συγκεκριμένης σειράς. Στόχος είναι να διαβάσουν συνολικά οι μαθητές 5000 σελίδες στα Αγγλικά σε διάστημα τριών εβδομάδων. Όταν κατακτηθεί ο συγκεκριμένος στόχος, θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές για μία ημέρα (πριν τη γιορτή των Χριστουγέννων) να διευθύνουν αυτοί το σχολείο «επιβάλλοντας» τους δικούς τους κανόνες. Η όλη προσπάθεια έχει καταγραφεί στο θεατρικό έργο που οι μαθητές έχουν γράψει με τίτλο: Christmas spirit rules the school. Το θεατρικό έργο θα κινηματογραφηθεί, και η ταινία θα λάβει μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα τοπικών και διεθνών φεστιβάλ παιδικών ταινιών.

Μέσα από την όλη προσπάθεια, οι μαθητές αύξησαν το ενδιαφέρον τους για τα Αγγλικά Λογοτεχνικά βιβλία, γεγονός που τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την αυθεντική χρήση της γλώσσας, καθώς και με το εκπαιδευτικό σύστημα αγγλόφωνων χωρών, ώστε να μπορούν να κάνουν  συγκρίσεις και αξιολογήσεις σε σχέση με το Ελληνικό. Τέλος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διευρύνουν το λεξιλόγιό τους, καθώς και να βελτιώσουν την ικανότητά τους να επικοινωνούν στην Αγγλική Γλώσσα, τόσο σε προφορικό όσο και σε γραπτό λόγο, με ευκρίνεια αλλά και δημιουργικότητα. Μαθητές που δυσκολεύονταν στον γραπτό λόγο βελτιώθηκαν αισθητά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η εκπαιδευτικός μοιράστηκε τα αποτελέσματα του εγχειρήματος με τους υπολοίπους εκπαιδευτικούς της ΣΤ τάξης, οι οποίοι εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να το υιοθετήσουν στα τμήματά τους.